Fiat Punto sx 1,2 16 V 2001 (Servostyringen del2)

Hej så er fejlen konstateret det er den elektriske servo styring der er gået i stykker, mit spørgsmål er så, kan man bruge en brugt el servo motor fra en hugger eller der de servo motoren indkodet så at det er bestemte motorer som passer til bestemte biler, hvis ja hvordan finder man så en brugt el servo motor??

På forhånd tak.

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ian666 på 09 okt 2013 17:56
Hej så er fejlen konstateret det er den elektriske servo styring der er gået i stykker, mit spørgsmål er så, kan man bruge en brugt el servo motor fra en hugger eller der de servo motoren indkodet så at det er bestemte motorer som passer til bestemte biler, hvis ja hvordan finder man så en brugt el servo motor??

På forhånd tak.
Hej
Har for nylig udskiftet en sådan servomotor på mit arbejde - det består af en styreenhed (elektronisk) samt en elmotor som er monteret på ratstammen.
Det mest sansynlige er at elmotoren er slidt op/defekt - den kan udskiftes med en af samme type, men den er  ikke kodet på en bestemt bil så blot samme nummer (det ved ophuggerne) så går det fint at udskifte den - den er tilsluttet med stik i styreenheden så det er forholdsvis nemt arbejde, men airbagen skal afmonteres så pas på hvis du selv vil udføre reperationen!!!  lån eller køb eventuelt Haynes rep. håndbog til din bil der er det meste beskrevet !
Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej
Jeg har selv døjet lidt med elektrisk servo i min Opel Corsa
Er det selve motoren der er defekt ?
Hvad problem er der med den ?
Jeg har søgt en del rundt efter en ratstamme til min, pris ved dansk ophugger. 3500,-
På Ebay.de fandt jeg selv samme til 1100Dkr Incl. forsendelse.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
okay den sider da langt uden airbagen??? hvorfor skal den så af=???

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Jeg har haft problemer med servostyringen i min Fiat Panda 2005. Den virkede, men der var lys i lampen.

Hvis man googler finder man ud af at problemet typisk opstår, hvis der er dårlige forbindelser eller batteriet er dårligt, men det er nok ikke problemet, hvis den slket ikke virker...

Efter skift af batteri endte jeg med at sende servostyringen til renovering hos BBA Reman i England, som ville have 295 GBP inkl. forsendelse. De skifte det nødvendige til nye dele, og du er sikker på at få et unit tilbage, som passer i din bil. De brugte en lille uge på opgaven.
Det var rimeligt nemt at skrue servostyringen af og på efter instruktionerne i Haynes. Og ja, airbaggen skal af, men det var ikke kritisk. Deaktiveringsproceduren ifølge Haynes var at koble strømmen fra batteriet og vente mindst 15 minutter....

MVH Leo

Skrevet af ian666 på 09 okt 2013 20:46
okay den sider da langt uden airbagen??? hvorfor skal den så af=???
Hej
Airbag skal af fordi du skal have rattet af - man skifter det øverste stykke af ratstammen sammen med motor m.m  men du kan prøve om motoren er i orden ved at trække motorstikket ud af styreenheden (man kan nemt se hvilke ledninger der er til motoren) og så prøve at sætte strøm til den uden om styringen - hvis den kan køre sådan er den næsten 100% sikkert OK.
Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej.

Det er som regel faser til motoren det mangler.
Det kan løses ved at skifte 2 relæer i motoren til 85 pisk pr stk.

Det kan dog også være momentsensoren der er defekt, og så er der ikke andet for end at skaffe en anden enhed, eller få den gamle renoveret.

En brugt fra huggeren er super :-D

Mvh

Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis