celotex-væg med nyt gipsloft...

Hejsa

Jeg er ved at sælge min andelslejlighed og har i den forbindelse haft vurderingsmand ude for at vurdere denne. (som foreningen kræver)

I denne forbindelse ser han at jeg har 2 vægge der er isoleret med celotexplader, som jeg intet har vidst om (tidligere ejer oplyste at det var "varmvægsplader" som man vel godt kunne kalde dem tilbage i 60'erne?).

For 4 år siden opsatte jeg et isoleret gipsloft og har her skruet denne konstruktion gennem celotexen og ud i ydervæggen.
Se dette billededet i denne tråd.

Nu kræver bestyrelsen at jeg skal nedtage disse celotexplader før jeg må sælge andelen.

Men er det nok at skære celotexpladerne, under det nye loft og så erstatte disse af gips for at få en pæn overflade?

Mvh. Jacob
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor kræver de det, der er jo ingen problemer med at pladerne sidder hvor de gør.
Jeg kan se at billedet ikke er kommet med i mit indlæg.
Det ligger her: http://brafi.dk/celotex.jpg


Men er det ikke ulovligt at have dem siddende, da de er brandfarlige?

Jeg skal måske lige præcisere at det er en andelslejlighed jeg har, hvis dette har nogen indflydelse?
Men er det ikke ulovligt at have dem siddende, da de er brandfarlige?
Hvis de er sat op før 1972, er de ikke ulovlige, men de brænder stadig glimrende.

Hvis de kræver at du piller dem ned, er det så ikke en forbedring => højere vurdering

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Jeg har ingen anelse om hvornår de er sat op...

Jo. Hvis jeg piller det ned og sætter gips op, så er det en forbedring på 3.500 kr (står som fradrag nu)

Men hvis jeg piller det ned, er det så nok at skære det ned fra "under det nye loft"?
...er det så nok at skære det ned fra "under det nye loft"?
Det ville jeg gøre.

Du kan evt. fuge overgangen med en  brandhæmmende acrylfugemasse

Det fremgår ikke særligt tydeligt, men brandhæmmende acrylfugemasse er et link

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Annonce
Er det nok, lovmæssigt at "nøjes" med at skære det af og lægge en brandfuge?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis