Gips, Fibergips, vådrumsgips


Lige lidt generelle spørgsmål om gips :-)

Hvad er jeres tanker om at bruge 1 lag 15mm fibergips i stedet for 2 lag almindelig gips? Jeg overvejer lidt at prøve det, mest af alt for at spare en arbejdsgang. Tænker også at jeg bruge retkantet fibergips som limes sammen.

Og igen, har nogle af jer erfaring med at bruge fibergips i vådrum? Enten 2 lag 12,5mm eller 1 lag 15mm? Her tænker jeg igen at jeg vil bruge retkantet fibergips der limes. Tanken om kun et lag 15mm lyder jo tiltalende, men er det stabilt nok når der skal klinker op ?


Tom
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har brugt 1 lags 15 mm fibergips i mit bad på 1 salen.. Dejligt produkt at arbejde med! Jeg brugte de retkantede fermacell plader der skal limes og der virker bare! Man skal bare huske at fjerne overskydende lim dagen efter for det hårder totalt op og bliver hårdt og træls 

Jeg fik monteret vinyl, så jeg kan desværre ikke give et kvalificeret bud på det med klinker!

Men fermacell pladerne er som sagt dejlige tunge at arbejde med, men det er et godt produkt

Også lidt en sjov følelse at skulle lime dem sammen men det holder altså bare!

Mvh Mærsk

Jeg har også brugt 15mm fibergips til mit badeværelse i sommerhuset - og sat klinker op på bagefter. Meget nemt - men ja, de er tunge :-). Jeg har så brugt dem med spartelkant - det virker også fint.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 08 okt 2013 17:21
Jeg har også brugt 15mm fibergips til mit badeværelse i sommerhuset - og sat klinker op på bagefter. Meget nemt - men ja, de er tunge :-). Jeg har så brugt dem med spartelkant - det virker også fint.

Hvad har du monteret fibergipsen på?
Jeg planlægger at gøre det på stålregler med C/C afstand på 30 cm.
Ja, jeg monterede den så udenpå en trykket profilbeklædning, der var den oprindelige beklædning.
Mest for at få en plan flade at sætte klinker op på - og en flade der ikke arbejder ligesom træ.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også