Bagbeklædning til nyt køkken - stålmosaikker

Hej

Jeg er i 7 sind og har derfor brug for lidt meninger, holdninger og kommentarer...

Jeg er pt ved at være færdig med at sætte nyt køkken ind.

Alle vægge i huset er hvide
Køkkenet er hvidt semi-højglans med en sort bordplade
Elementer i køkkenet er rustfrit stål, ligesom vandhanen.
Vasken er sort granitkomposit.
Gulvet er Pergo gulv med ege-planke look.
Vindueskarm er sort granit

Vi har forsøgt at finde ud af hvilke klinker der skal op bagved bordpladen, men det er ret svært at undgå det bliver for kedeligt...

Jeg tænkte derfor på at sætte mosaikker op i rustfrit stål, hvilket ville passe fint til elementer osv... Nogen herinde der har set det udført i virkeligheden? Ellers nogen kommentarer?

mvh Henrik
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det smarteste er at skrue en sort glasplade op

 

Hej

Det kan ikke lade sig gøre da der er tre små vinduer i bagvæggen. Det vil afføde alt for meget fugearbejde og jeg tvivler i så fald på at det vil blive særlig kønt eller smart... :-)

Er der ingen der har set det i virkeligheden?

mvh Henrik
Hej,

Jeg kan ikke sige noget begavet om stålmosaikker - men for 6 mdr. siden stod vi i lidt den samme situation med hvid højglans køkken og hvid corian bordplade. For at det hele ikke blev for kedeligt valgte vi på noget af væggen at opsætte denne flise:
http://www.flisedesign.dk/product/kaffebar-22/
Vi er meget glade for den - desværre er fliserne ikke monteret på net som mosaikker er idag, så opsætningen tog lidt længere tid end forventet.
Hej

Ja, havde faktisk også overvejet noget lignende, bare lidt mindre spraglet, men er bange for det ikke passer med vores stil og sans (eller mangle på samme) for indretning... Den mosaik jeg havde set på var hovedsagligt hvid med enkelte farvede brikker iblandet.

mvh Henrik
Du kunne overveje at lege med flisernes form istedet for farven.

Lange hvide fliser kunne også være flot.
Eller nogle med håndmalede motiver, evt. kun bag vask og komfur...
Hvis du har en murstensvæg fjern pudsen og giv de rå mursten en gang lak....

Annonce
Nu kan man ikke se nogen illustrationer af køkkenet, så det var svært at vide, at der var vinduer bag kogeområdet. At montere fliser kræver at man er parat til at afrense fuger med jævne mellemrum, idet selv de bedste emfang ikke kan djerne fedtpartikler fra luften

 

@uldal

Det var ikke negativt ment - blot en konstatering af at det nok ikke kan lade sig gøre i vores tilfælde. Da køkkenet ikke er helt færdig-monteret er det svært at smide billeder op...

Tror Dahlknudsens forslag kunne være interessant.

Og jeg tror også vi dropper de rustfri stål-mosaikker... Er bange for det bliver for voldsomt at se på...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis