Køkkenskab driller

Hej...

Jeg skal afmontere et køkkenskab for at få plads til en opvaskemaskine.

Det er så vidt jeg ved et vordingborg køkken.

Under skabet sidder et "bræt" og der sidder lister omkring.

Jeg skal fjerne brættet for at kunne skrue på benene (skabbet sidder i spænd).

Men jeg kan simpelthen ikke få de der plastiklister af... Er der ikke en smart måde hvor man lige kan hive dem af, så jeg kan fjerne brættet?









Mvh.Hjalte

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Almindelig vis "kobler" man sektionerne sammen enten med skruer eller koblings skruer, nogle plast dele som bolte & møtrikker.

Har du set efter om ikke der skulle være nogle skruer?

Plast strimlen har sikker fået noget lim, og kan lirkes af med et stemmejern uden at lave skade på melaminen pladerne er behandlet med

Synes at jeg kan se at der er 2 styk skruer bagerst (i bunden) af skabet.

Det bræt du omtaler er sandsynlig-vis skruet på indvendigt, når du får løftet skabet ud/af.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tak for svaret...

Der er ikke skruer i der bagerst.. Det er bare huller

Jeg har fået at vide at skabene står på ben, som man kan skrue op og ned... Det står altså i spænd.

Derfor skal jeg have brættet af, skrue på benene og så kan jeg tage det ud.

Men jeg kan ikke få de der tætningslister af...

Jeg vil prøve med et stemmejern
Plastlisten er sandsynligvis udformet som et H, hvor soklen fra begge sider er skudt ind i.
Du skal derfor have soklen af i hele længden, for at kunne få midterstykket af. Den skal "trækkes af" benene fra den ene side.

Ellers enig med maskinsnedker i, at skabet er skruet sammen med de tilstødende skabe. Det er svært at se på billedet, men sidder der ikke nogle skruer ned langs fronten af skabssiden? Evt. kan skruerne sidde i de tilstødende skabe.
Lige lidt ekstra info:

* Der har været installeret en opvaskemaskine i køkkenet før. Da den tidligere lejer flyttede ud, har en tømrer så sat skabet i igen...

* Tømreren har sagt at der er ben under og at "brættet" (hvad hedder det egentlig) skal fjernes før man kan hive skabet ud.

* Skabet var skruet sammen med de andre skabe. Jeg har fjerne alle skruer. I top, i bund og i siderne.

* Jeg kan rykke skabet ca. 2 cm ud, men ikke mere...
Omtalte "bræt" :

Fodfri.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Skrevet af jenshøj på 08 okt 2013 12:46
Plastlisten er sandsynligvis udformet som et H, hvor soklen fra begge sider er skudt ind i.
Du skal derfor have soklen af i hele længden, for at kunne få midterstykket af. Den skal "trækkes af" benene fra den ene side.

Ellers enig med maskinsnedker i, at skabet er skruet sammen med de tilstødende skabe. Det er svært at se på billedet, men sidder der ikke nogle skruer ned langs fronten af skabssiden? Evt. kan skruerne sidde i de tilstødende skabe.

Mener du at de nederste brædder skal af på en gang?

Nærmest trækkes af langs skabene?
har du prøvet at se på vordingborgs hjemmeide ? http://www.vordingborg.com/hvorfor-vaelge-os/montering.aspx

Det ligner en H-liste
Jeg er ret sikker på, at fodsparket ikke skal af i fuld længde. Det er KUN det stykket under skabet der skal af.


Der har jo stået en opvaskemaskine der før og der har så siddet et fodspark (træstykket under skabet) som oftest er monteret med et par vinkler der går in i opvaksemaskinens bund.

Da man så fjernede maskinen har man monteret fodsparket med de 2 plastiv stykker du ser i siderne.

Kan du på en eller anden måde komme til at trække ud i fodsparket så kommer det sikkert ud. Eller brække plasticstykkerne forsigtigt af.
Når jeg trækker i fodsparket, så rykker hele fodsparket sig. Også dem under de andre vaske.

Det er rigtig svært at se om det er h-stykker der sidder imellem. Men det virker lidt sådan
Kan du komme til at stemme imod (evt med fødderne) på fodsparket på begge sider af skabets fodspark. Så du kan rykke til uden det hele flytter sig.

Jeg gætter på de hvide plaststykker er selvlåsende - dvs de har "modhaager", der folder sig ud bagpå, når den trykke ind i revnen. Den kan så kun tages ud igen med "vold". Den kan også være limet (plaststykket altså). Virker plaststykket løst på forsiden - altså det klæber ikke til forsiden. Kan du forsigtigt få fat i plaststykke og brække/trække det ud.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis