LED pære, 1050 lumen (ca. 11 watt/75 watt), hvilken?

Vi har købt os en ny brugt flot lampe (Flos romeo moon s2 pendel) på DBA. Denne er originalt monteret med en 75 watts halogenpære, E27 og den giver et fantastisk flot lys.

MEN det duer jo ikke når alle andre pærer i huset er spare- og LED pærer.

Min lokale lampepusher ville have fra kr. 250 - 350 for en LED pære og ved søgning på nettet kan jeg se at det måske er prislejet for disse nye pærer???

Ikea tager jo kr. 89 for deres pærer og vi er super tilfredse med disse, men de går jo kun op til 10 watt/ 600 lumen.

Jeg kan se at Harald Nyborg har en 12 watts Cosna på 1050 Lumen, men så er lysvinklen helt nede på 120 grader. Og tør man købe Cosna?

http://www.harald-nyborg.dk/p1248/paere-led-12w-e27-a60

Har jeg overset det perfekte sted at købe LED pærer med stort Lumen tal? Eller skal jeg bide i det sure æble og betale kr. 250 for en pære 

kh

Henrik - Herning




Hundefar

Vi har købt os en ny brugt flot lampe (Flos romeo... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Til interesserede,

Kineserne skriver "Ra is more than CRI 85" så det er jo umiddelbart helt i orden til kr. 125.

Miljø og besparelser er umiddelbart en underlig størrelse. Vi har været med på sparepærebølgen siden den startede og vi har på intet tidspunkt haft et problem med at lyskvaliteten er for dårlig. Måske ser jeg bare ikke den slags, men jeg kan selvfølgelig godt se at den medfølgende halogenpære giver et super lys.

Vores bolig er topisoleret (GDS) og jeg har købt 3 lags vinduesglas hvor det var muligt. Derudover leverer vores lille solcelle anlæg på 3,2 KW hele vores strømforbrug og mere til. Reklamer er afmeldt.

Når det så er sagt, så flyver vi ca. 6 gange årligt til Spanien for at holde ferie i vores sommerhus og vi køber masser af importerede grøntsager. Jeg bekæmper ukrudt med Round Up og jeg tænder gerne op i min brændeovn ii værkstedet med en avis/klud indeholdende spildolie eller lign.

Verden er underligt skruet sammen, men nu er husstandens strøm- og varmeforbrug lige mit hjertebarn og det har jeg forsøgt at optimere i årevis og det ønsker jeg ikke spoleret af en 75 watts strømtyv ;-)

Jeg prøver at bestille en pære i Hong kong for at se om den lyser tilfredsstillende. Ellers kan den bruges andetsteds.

Hundefar

De billige energisparepærer/LED har ganske rigtigt et forkert/koldt lys. Køber du en kvalitet LED skal du bare se løjer. Og tænder man lyset op ad trappen, så er der rent faktisk lys straks du tænder og ikke først når du er kommet op af trapperne :-)

Så hvis man har dårlige erfaringer med Ikea eller jem og fix lyskilder, så kig i high end butikker i stedet
De dyre er også dem som rent faktisk sparer flest penge.
For ikke at snakke om de lyde og forstyrrelser, de billige udsender. Jeg har hørt om billige energisparepærer som forstyrrer trådløse signaler i hjemmene.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvad er merprisen.....
Ja, indkøbsprisen er ca 150 kr højere, men se på det over pærerens levetid.Den forventes at have en brændetid på 30.000 timer. Så er det en halv øre pr brændetime.
30.000 timer betyder at den vil holde resten af din tid, sådan ca. Henved 30 år. Så er det fem kroner om året i dens levetid. Det er mindre en en Mars-bar.
Jeg synes det er en meget lav pris for at få et bedre lys fra en pære i god kvalitet. Samt ikke mindst fordelen ved at handle i en dansk butik, hvor du kan bytte pæreren, hvis den ikke lever op til farvekvaliteten, passer dårligt til lampen etc.
Som en sidebemærkning, så bryder jeg mig ikke meget om, at folk går ned i den fysiske butik og får demonstreret en vare for så at gå hjem og købe den på nettet. Den fysiske butik stiller en service til rådighed, og det skal der betales for.

Med hensyn til lyskvalitet og IKEA-pærere, så handler det for mig meget om, hvor de skal bruges.
Jeg har billige pærer i bl.a. bryggers, gang og udendørs. Her er lyskvaliteten ikke væsentlig, og de billige pærer er fine til formålet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

> hundefar.

Blot for at du skal vide det : du kan risikere at skulle betale toldbehandling ( kr. 160,- ) og moms når du køber for mere end kr. 80,- i Kina/Hongkong - tro mig - jeg har prøvet

Det var så en vare til kr. 600,- der røg op i kr. 910,-.

Dog stadigt billigere end i DK - for den samme vare - importeret fra Kina.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er derfor man skriver til dem at de skal skrive værdien ned på varen Gør de gladeligt, selv på aliexpress "reklamere" de med at de skriver værdien ned på pakken for at man kan undgå told og moms

 

Annonce
Flobbi - Hvordan vil du så dokumentere varens faktiske værdi?? (og ja det kræver de, hvis den bliver taget!!)
Jeg har købt måske 100 små ting i Kina og Hong Kong og jeg får altid skrevet værdien ned til 8 eller 10 $. Jeg er 7-9-13 aldrig blevet taget med småting, men kun med et ur fra USA og en kikkert fra Kina ;-)))))

Hundefar

I går fik jeg så min Philips LED 10W pære fra Hong Kong og den er nu monteret i min fine lampe. Ra værdien er >85 og dette står også trykt på æsken.

1. Pris kr. 125 leveret i Herning. Jeg havde nu heller ikke forventet at de gad fortolde så lidt som en pære......Om jeg føler mig kriminel? Nej bestemt ikke, når vores toppolitikere snyder for i tusindvis af kroner og beklager dette med en misforståelse.

2. Ra værdi >85.....Hverken fruen eller undertegnede kan se forskel på lyset fra vores tidligere 70 watts halogen pære og den nye LED. Vi har forsøgt os med forskellige farver under lampen og i mit objektiv er lysgengivelsen til UG med kryds og stjerne.

3. http://www.ebay.de/itm/Philips-5w-7...232d96346d kan anbefales. Vær dog opmærksom på at du kan være uheldig at blive snuppet i tolden og så er prisen den samme som hvis pæren er købt i DK.

4. Jeg var bekymret mht. om pæren kunne være en billig kinesisk kopi, men jeg syntes at både pære, emballage og kvalitet indikerer at vi har købt en ægte Philips pære. Der står dog "Made in China", men der laves alt den slags jo for tiden. Produktionsåret er 2010 og det undrer jeg mig lidt over da LED udviklingen jo går meget stærkt i øjeblikket.

Pøj, pøj med LED købene og tak fordi i gav mig og andre den gode viden om RA værdier

Hundefar

Jeg var forbi IKEA i Århus igår og deres 6,3 watts E27 eller E14 LED pærer sælges nu til kr. 39,95. Jeg købte mig en enkelt for nysgerrighedens skyld. På pakken står der CRI >87. Jeg er spændt på at teste om Ikea skal være vores leverandør i fremtiden. Kr. 39.95 er da uhørt billigt i forhold til de priser jeg ellers er blevet foreslået..... Forsættelse følger ;-)

Hundefar

hundefar - lad os endelig få en opdatering!! det lyder meget billigt...
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis