stramme møbelhjul

Hej! Jeg har købt et par brugte kontorstole med almindelige sorte plasthjul, som imidlertid går enormt stramt. Nogen, som ved, hvad man kan smøre med? Jeg har ikke turdet eksperimentere, da jeg er bange for at diverse olier/grafitspray kan gå i forbindelse med plasten og gøre situationen værre. Hjulene er ikke snavsede eller sat til med tråde, hår eller lignende, men man kan nærmest ikke vride dem rundt

Håber nogen har erfaringer at byde ind med, det er første gang jeg bruger dette forum!
Vh janne.and
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, olieprodukter er fy fy. Men grafitpulver sker der ikke noget ved at prøve. Tvivler dog på det hjælper.

Pøj pøj.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Måske er de stoppen med hår, og andet, så det er derfor de går for stramt.

Ellers ville jeg  foreslå, at smøre med silikone spray, det plejer at virke fint til plast.
Vi har lige fået en ny kontorstol til fruen, og her er der "låste" hjul på...
De fungerer ved en lille fjeder, der gør at hjulet ikke kan dreje når der ikke er vægt i stolen.

Så måske skal du bare sætte dig ned  

Hvis det ikke er denne type hjul, ville jeg prøve at afmontere et hjul (de sidder typisk med en pal i et hul, så man lige skal have godt fat og hive til) og så prøve at give det en sprøjt silikonespray ind i lejet. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis