Lys Flimre en gang i mellem

Hej,

Jeg har spots i næsten hele huset, både LED og Halogen..

Jeg har det sidste stykke tid (ca. 1 år) lagt mærke til at lyset en gang i mellem "flimre"..

Jeg opdagede det første gang hvor jeg skiftede alle 13 spots i stuen til LED (Philip Master LED Dim)

Jeg skiftede tilbage efter noget tid, da det "måtte være pærerne".. Det har siden vist sig ikke at være tilfældet.. 

Jeg er nok blevet mere opmærksom på det siden, for nu flimre alt lyset en gang i mellem.

Er der en måde hvorpå det kan måles? Jeg har en mistanke om at et eller andet på nettet er galt.

Jeg er selv elektriker, men arbejder dog ikke med det mere, så jeg har efterspændt tavler, måler mm.

Alt el i huset er nyt (maks 4 år), det samme er hvidvare.

Jeg har haft alle grupper slukket på nær en enkelt lysgruppe med lys for at se om det skulle være noget udstyr vi har, men det er stadig galt.

Er der en venlig sjæl som ved hvad jeg skal måle efter??

På forhånd tak!

Jesper Pedersen

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej jesper.

Jeg er også selv elektriker. Bliver det værre, hvis du tænder noget tung belastning, altså f.eks komfuret/ ovnen ?,

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Nej det er det samme... Det er derfor jeg mistænker noget ude på nettet... Frekvensen der er ustabil eller noget i den dur..

Jesper Pedersen

Jeg har før oplevet at hoved sikringerne i gravstenen, har kunne lavet ligende numre. Det er tit hvis gravstenen står halvt inde i en fugtig hæk, så sidder de og arbejder. Da jeg skruede sikringerne ud, var sikrings hovedet stort set svejst i stykker..

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Hej.
Nu har vi jo 50 Hz i vores del af verden, og det er lige, og kun lige uden for vore sansers rækevidde. Jeg synes man kan opleve i store rum, at de lamper, man ikke kigger direkte på opfattes som let flimrende. Så måske skal lysforyningen køres over en frekvensomformer
Jeg ved det ikke, bare en tanke.

mvh