Letbeton beklædning

Hej,

Jeg har overtaget et hus fra 1966 hvor væggene er opbygget af letbeton og beklædt indvendigt med cellutex-plader.

Jeg vil så gerne have fjernet cellutex-pladerne og så skal der jo ske noget med væggene efterfølgende, spørgsmålet er jo så hvad.

Jeg påtænker at sætte forskalningsbrædder op direkte på letbetonvæggene og så derefter sætte gipsplader på dem.

Så spørger jeg:
- Er der en bedre løsning?
- Vil det være nok med 1 lag gips, eller skal der 2 lag på?
- Skal der isolering i mellem forskalningsbrædderne bag gipspladerne? Og findes der isolering i den størrelse (Forskalningsbrædder er ca. 18mm tykke) Evt. link?

på forhånd tak for hjælpen

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ellers væggene er nogenlunde plane, kan du lime gipsen op.
Men når det er et hus fra 66, mon så ikke det vil være en fordel at få isoleret ordenligt? F.eks. med 100 mm mineraluld
Jenshøj> Væggene er nogle steder ret skæve så sikke sikkert det er en mulighed? Men ellers var jeg ikke klar over man kan lime gips op på letbeton? Skal det så være 2 eller 1 lag?
Hvis jeg isolerer med 100 mm mineraluld på indervæggen så har jeg næsten ikke noget rum tilbage, i energirapporten er forslået en gang facadeisolering så det påtænker jeg om nogle år.
1 lag hvis det bare limes direkte på væggen
Det skal ikke limes op, det er væggene simpelthen for skæve til.
Tror jeg ville bruge lægter - 38 mm tykke og så smide 45 mm isolering i - det er en standardtykkelse.

Dampspærre og 13mm fibergips ( Fermacell ) - så kan du nøjes med et enkelt lag. I vådrum skal det være 15mm-

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hvis de sættes i gipspuds, er der ellers rigeligt mulighed for at rette op også, ellers skal det godt nok være slemt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis