Suge røg ud af fyrrum?

Hej.

Jeg har lidt røg i fyrrummet. Og så var det at jeg tænkte, om jeg kan bruge en ekstern emhætte motor til at suge det ud med?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så skal du nok være opmærksom på, at du ikke hiver røg ud af fyremaskinen. Gæt på, hvorfra jeg ved det!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
Det kan meget vel være du gør det værre med en udsugning.
Måske skal du vende processen, så du sætter tryk på rummet.
Det gjorde vi et sted, hvor jeg passede et STORT brændefyr.
Der sad to blæsere, vel 50 - 60 cm diameter der blev startet, når der skulle åbnes til indfyring så der ikke kom røg i rummet.
Så lidt konstant overtryk vil måske forhindre røgen i at trænge ud i rummet.
Men hvad er årsagen. Ringe skorstenstræk eller hvad.
Der skal ikke opstå røg i et fyrrum.

mvh

 varmetossen

Nå, det er der ude du står og smugryger !!! 

Spøg til side. Det kan du godt i prinsippet. Men du skal bare tænke på, der ikke bliver undertryk i fyrrummet så det bliver din sugeanordning der pludselig agere skorsten og skorstenen bliver friskluftforsyning.

Grunden til du får røg fra fyrstedet er vel fordi du somme tider har negativ træk i skorstenen, hvilket typisk sker når vinden kommer fra et bestemt hjørne ???????  Og hvis, ville det formodentelig være betydeligt mere smart og kurere dette.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er ud af den øverste låge der kommer røg.
Kan det muligvis være fordi, at den torsk der har monterede fyret har brugt for stort røgrør i forhold til fyret.
Fyret er ø200 og han har monteret ø215. Så den "trækker" falsk luft.
Hej.
Nej, det er ikke rørdimensionen, der gør det, men det er nemmest at holde tæt, når det passer sammen, og røgrøret SKAL være helt tæt mellem fyr og skorsten, og selvfølgelig også forbindelsen ind i skorstenen.
Som du skriver det,lyder det som om der ikke er tætnet
Hvis det er i orden skal du få målt skorstenstrækket, for noget er der galt, når der kommer røg fra fyret.
Mit gør det lige når jeg tænder op hvis skortenen er kold, men det skal holde op med det samme.
Og du må ikke sætte udsugning på. Så får du da først røg i stuen.
Og der skal frisk luft til forbrændingen, altså et spjæld i væg eller vindue, der altid er åbent.

mvh

 varmetossen

Annonce
Har også nogenlunde samme meninger som Klaus. Men for at finde frem til den helt rigtige løsning der dutter, uden det skal gå hen og blive et kæmpe party i gætterier, bør du nok lige svare på følgende spørgsmål:

Hvilken kedel, fabrikat og model, er det egentelig vi snakker om ??
Og er der påsat en stoker/pillebrænder ??
Er røgudslippet konstant eller lejlighedsvis ??

Og kunne du også lægge nogle billeder i tråden, af øverste låge "in acton", kedlen indvendig set gennem øverste låge samt omtalte røgrør, opnår du at foreslåede løsninger bare sidder 100++ % med minimum dyk i den der, der helst ikke vil forlade lommens beskyttende uld og varme. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er ikke tætnet ved fyret. Prøver lige om jeg kan få noget Rockwool ind...
du kan justere øverste låges lukkefunktion. grebet på lågen går ind i en haspe på fyret. den er skruet fast med to bolte. herunder ligger nogle skiver. prøv at fjerne én under hver bolt. desuden skal du kigge den store glassnor efter, om der er utætheder. Hvis du kører med et vindue åbent eller på klem og har en dør åben, får du et røgfyldt lokale med optænding. ved normal drift må fyret IKKE ryge

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis