Fiat Punto sx 1,2 16 V 2001 (Servostyringen)

Hej alle sammen
Min svigermor har en fiat punto sx 1,2 16 V fra 2001 som ca har kørt 187xxx, den er med elektrisk city servo styring på.
Nu virker intet af servo styringen hverken alm. eller city-en og der lyser et rødt rat i instrument brættet.
Min først indskydelse er den er gået i stykker eller måske knappen hvor man aktivere city-en, skal lige siges den har engang drillet før hvor S-mor lirkede lidt til knappen med en hårnål og så virkede den pludselig igen?
Nogen erfaringer med dette problem på den type bil? Er det en ny servostyring eller en ny knap og hvordan finder jeg ud af det?

På forhånd tak for hjælpen 

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Olie?

Skrevet af ian666 på 06 okt 2013 17:26

Nogen erfaringer med dette problem på den type bil? Er det en ny servostyring eller en ny knap og hvordan finder jeg ud af det?
Har ingen erfaring med omtalte dyt men noget kunne tyde på en kontaktfejl når det har været galt før.

Fejl på en kontakt måler man sig frem til som ved andre elfejl. Højst sansynligt sidder der et stik direkte på kontakten/omskifteren og det er ikke usansynligt fejlen ligger der i forbindelserne eller i selve kontakten/omskifteren.

Pøj pøj.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af uldal på 08 okt 2013 12:06
Olie?
Der er ikke en servopumpe på fiat, men derimod en elektrisk servomotor..

Jeg ved godt at det selvfølgelig koster, men der kan være så mange forskellige grunde til at servoen slår til og fra.. Det nemmeste er at køre den ud til en lokal mekaniker og få dem til at udlæse fejl på bilen.

Jeg har tilladt mig at vedhæfte en tråd fra guloggratis.dk hvor de diskuterer samme problem.. Og ADMIN sletter jo bare hvis det ikke er tilladt at linke

Mvh Mærsk

Sikringen?
Er den checket?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

ja køre den til tjek hor min kammi som har et værksted

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis