Utæt tag

Jeg har opdaget at mit tag er utæt, dog løber vandet langs et spær og ud på undersiden af taget i udhænget, så der er ikke vand indvendigt i boligen. Baseret på sporerne og de gange jeg tænker tilbage hvor der har ligger vand på stedet, er det opstået i forbindelse med at vi fik nedlagt en skorsten og lagt nye tagplader for at dække hullet for et år siden.

Hullet der er dækket ligger op ad et ovenlysvindue og jeg mistænker at det er inddækningen her der har kikset for tømrerne.

Det er især inddækningen under vinduet jeg mistænker og især den del der ligger oven på tagpladen, burde det ikke ligge under?

Jeg har vedhæftet 3 billeder af de nye tagplader/inddækning.

Kan jeg tillade mig at bede tømmeren lave det om?

PS. det drypper ikke bare, når det regner meget løber der en konstant stråle ud under taget.



8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja selvfølgelig kan du tillade dig, at tage fat i den tømre der har lavet det, når det er utæt..
Inddækningen ser ikke for pæn ud, det kan laves bedre.
Ja, det ser ikke for kønt ud, specielt hjørnet hvor inddækning er trukket ud gemme pladen, er et kritisk sted.

Men nej, inddækningen skal over pladen i bunden, så det er lavet korrekt, velux vinduets placering i forhold til pladerne er dog ikke korrekt, også derfor inddækningen er trukket ud gennem pladen på den måde, ville jeg aldrig selv have lavet sådan.
Skrevet af Koludabyg på 06 okt 2013 21:24
Ja, det ser ikke for kønt ud, specielt hjørnet hvor inddækning er trukket ud gemme pladen, er et kritisk sted.

Men nej, inddækningen skal over pladen i bunden, så det er lavet korrekt, velux vinduets placering i forhold til pladerne er dog ikke korrekt, også derfor inddækningen er trukket ud gennem pladen på den måde, ville jeg aldrig selv have lavet sådan.

Er det de nye plader til venstre som ligger forkert ifht. vinduet? Og ja det var trækket gennem pladen jeg mistænkte.

Jeg har et andet ovenlysvindue hvor der ingen problemer er, men der ligger inddækningen under pladerne? Er det også forkert monteret så?


Jep, det er siden med de nye plader, det nye billede viser hvordan det skulle være udført, hvis ikke det passer med pladeoverkant, som man ellers placer tagvinduer efter.

Hvis underliggende plade der render op langs tagvinduet, er ført helt igennem til bunden af under liggende plade så nej.
Det er en ommer.

Generelt er jeg imod at lede vandet under taget, når der ikke er undertag.

www.sommerlundblik.dk
Opdatering.
Tømmeren har nu kigget på det og iflg. ham er det ikke den side af vindet hvor de nye plader ligger men den modsatte der er problemet. Her mangler der (mørnet væk) noget fugebånd eller lign. (kan ikke lige huske hvad han kaldte det), som skal sørge for at vandet ikke kan løbe ind under pladerne. Det har jeg fået tilbud på og accepteret. Han kommer i næste uge og reparerer det. Så håber jeg bare det er tæt efterfølgende.
Det var sikkert et norton bånd han snakkede om, en tætningsliste som anvendes mellem pladerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis