Lysindikator for telefon (rør ikke lagt på)

Jeg har en meget gammel mormor, som er blevet slem til ikke at få lagt sit telefonrør ordentligt på. Er der nogen herinde der ved om der f.eks. findes en lysindikator som kunne gøre hende opmærksom på det? Det er ret upraktisk at skulle have fat i naboer eller skulle køre forbi og gøre hende opmærksom på det.
Håber der er nogen der sidder med et forslag til løsning på problemet. Jeg har kigget på diverse senior-hjælpemiddels-hjemmesider, men er ikke stødt på noget.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes jo bord telefoner der afbryder når de bliver lagt på bordet, forudsætningen er blot at den rigtige side vendes nedaf. Ellers må du have et stort skilt ved hendes Tlf. Husk at lægge Tlf rigtigt på !
Skulle der være en lysindikator på, ville den jo også være tændt når hun taler i Telefonen. Jeg ved at der laves blink lamper til tunghører så de bliver gjort opmærksomme på Telefonen, og det kunne laves så den blinker når røret ikke lægges på, ved jeg ikke. Men prøv da at spørge hos TDC
Telefonen afbryder efter et stykke tid, problemet er jo så at man ikke kan ringe til den, når røret ikke er lagt på.

Måske du kan indbygge en svits i telefonen, som tilsluttes en lampe.
Giv hende en billig mobiltelefon med et billigt taletidsabonnement.
Lad mobiltelefonen ligge tændt med opladeren på hele tiden, og når den ringer skal hun checke om hendes telefonrør er lagt rigtigt på.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja. Det er sådan noget i den stil jeg er på udkig efter. Telefonen afbryder og man får en mærkelig tone i røret, når man ringer til den. Hvis der fandtes noget der kunne gøre hende opmærksom på det, ville det gøre mit liv meget lettere.
Det ville sådan set ikke gøre noget at den var tændt, mens hun snakkede. Så skulle hun blot holde øje med at den slukkede når før hun forlod rummet.
Men det kan da være at jeg er den eneste med dette problem, siden der ikke lader til at være opfundet en kommerciel løsning på problemet ;-)
Jeg har købt en senior-mobil til hende, som jeg installerer en af dagene. Jeg er bare i tvivl om hun kan høre den hvis hun er i den anden ende af lejligheden, og det dér med ny teknologi i den alder, er ikke så nemt igen. Så var interesseret i en back-up teknologi, der knyttede sig til det jeg ved hun kan finde ud af at bruge.
Annonce
Så kan du stille ringe signalet til udendørs, dermed skulle der være en chance for at hun høre den. Men kommer der ikke dagligt en hjemme hjælpe hos hende ? hun kunne jo tjekke tlf. som en del af hendes job.
Nej, der kommer kun hjemmehjælp en gang om ugen.
Og den elskelige gamle dame tager jo ikke altid sine høreapparater på, hvis hun er alene. Så skal der altså volumen til
Havde det samme problem da min gamle mor levede. Der fandt jeg en tlf. beregnet til ældre i Aldi. Der var i øvrigt også trådløs rør med. Men der sad en stor lampe der blinkede når der blev ringet op og skiftede til fast lys når røret var løftet. Kan ikke erindre mærke og model men en sådanne tilsvarende burde kunne findes igen.

Telefonen kom til genbrug da der ikke var brug for den mere, så jeg kan ikke engang hjælpe dig med den gamle.  

Prøv engang og høre ved den lokale afdeling af ældresagen, det er utrolig mange års viden de ligger inde med.

Pøj pøj med telefoneringen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Zann på 06 okt 2013 19:21
Nej, der kommer kun hjemmehjælp en gang om ugen.
Og den elskelige gamle dame tager jo ikke altid sine høreapparater på, hvis hun er alene. Så skal der altså volumen til
Så vidt jeg ved kan det løses med en lille vibrator som hun skal bære på sig, den vil så vibrere når tlf. ringer. De bruges bla. på større virksomheder til personalet der arbejder i meget støj.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis