Mahogni racer!

Så der købt nyt skib, eller retter gammel nyt

efter mit sidste projekt blev fuldendt i sommers måtter der findes et nyt,
valget faldt på den her gamle dame

hun stammer fra Sverige men, hvilken model det er ved jeg ikke, så hvis der sider nogle her i forumet der skulle vide bedre høre jeg gerne fra jer

den er udstyret med en Volvo penta bb70 (b16) og den går bare som en drøm
alt hvad der måtte hede lanterne lister ect.... er i orginal stand er dog bare afmonteret og kan ikke ses på billederne

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Hold da op. Det er da ren nostalgi. Du var vel ikke så heldig at se den, der stod på Aalholm. Nok en 6 -8 gange større og fantastisk flot.
Men tillykke og god vind.
Den kan du cruise badstrandene med og samle badenymfer op efter dybgangen at dømme

mvh

varmetossen

Et par gode råd med på vejen frem !
Se at få den ned af den vogn og få den ordentlig afstøttet, Hvis du har den stående inde i den hal, ville jeg anbefale dig at købe et party telt at sætte om den når du skal igang med at larkerer. Og den besdte lak til en mahonig båd vil være en Tonkin lak, 8 lag af den med mellem slibninger og du behøver ikke spekulere i lak de næste mange år.
Til lykke med båden.

Det ligner noget der kan blive rigtig lækkert og superflot.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det er en fin båd.
Vi var 6 danske både til træskibstræf i Sverige denne sommer. Det er flinke og entusiastiske mennesker, måske kan de fortælle dig mere om den. Prøv at kontakte dem http://www.trabat.se/Tr%C3%A4b%C3%A5tsfestival/Tr%C3%A4b%C3%A5tsfestival2013/Bilder2013/tabid/970/Default.aspx
Fin færge!
Men hvad med den traktor, der står så ensomt i baggrunden? Er det en Güldner eller noget i den henretning?

Mon ikke en buldrende V8 vil tiltale badenymferne mere, end den fredelige B16

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Lyden fås på bånd (nostalgisk) og CD. Har faktisk en med klassikere, der sætter af - passerer

(dåselyd - nå, det er snart sengetid)

mvh

varmetossen

til jer alle så en stort TAK for de fine ord

jeg vil prøve at kontakte dem kresten, og håndværkeren, min plan var faktisk os at bruge den lak men hvorfor af vogen ?
den er med 7 kølruller måske der skal lidt fler side støtter på men ellers står den faktisk meget stabilt! eller tar jeg gruligt fejl??

den næste tid her skal bare bruges til at fundere over tilgangen til den, men tror nu jeg starter i bunden med at få alt gammelt af for så at smøre jernmønje på igen ude som inde, efter fulgt skal den med ned på vores lokale værft, hvor de gl. rotter kan hjælpe med at skifte agterspejlet.

til jer med v8 idéerne er den da meget god men tror nu den skal stå som den er, en raket bliver det jo aldrig.
Ja det var faktisk side støtter jeg syntes den manglede
Behold du hellere den motor så har du da råd til at sejle mindst to gange om måneden, med en V8 bliver det nok kun til en gang i kvartalet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis