Støbe et brusehoved i en form, hvordan?

Hej

Jeg faldt over denne smarte side, da jeg googlede lidt rundt. Desværre bruger jeg øjensynligt ikke de rigtige søgeord på Google, så måske kan jeg finde hjælp herinde?

Jeg er i gang med at realisere et hobby-projekt, og mangler viden til at gøre det færdigt.

Jeg er ved at lave et funktionelt brusehoved til en bad-bruser. Jeg har fået printet én i en 3D printer, men den er ikke helt blevet som jeg ønskede at den skulle være. Derfor har jeg besluttet mig for at lave en rudimenter funktionel model.

Til at starte med tænkte jeg at jeg skulle bruge en træblok, som jeg fræsede til, men har siden tænkt, at der må findes et produkt ude i verdenen, som man kan manipulere og siden størkne, som jeg kan bruge det til formålet, men hvad hedder dét produkt? anyone?

Materialet skal være vandtæt.

Det ville være rart hvis der fandtes et stof, som opførte sig lidt ligesom silikone, som også størkner - bortset fra at materialet skal være hårdt som plastik. Findes dette produkt? Ville være rart at finde et nemmere materiale end f.eks. glasfiber.

På forhånd tak.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Cire perdue teknikken har været brugt siden bronzealderen.

Med den teknik kan du støbe i tin eller bismut, og hvis det lykkes, gå videre til zink eller bronze.

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis