Få skabet til at sidde fast

Hej

Mit køkkenskab er desværre ved at forlade væggen, som det hænger på. Lige nu er gabet lidt under en cm for oven - se billedet. Det er ikke mig selv, der har hængt det op, men det kan se ud som pluggen er på vej ud af væggen. 

Hvordan skal jeg sætte det fast igen? Væggen er en tynd gispplade med en tynd spånplade bag ved. Lige nu bliver skabet holdt oppe af 8 skruer, der kun sidder fast i den tynde bagbeklædning af skabet (se billede).

Jeg kan selvfølge lave et par huller mere i væggen, bruge de rigtige plugs og så skrue det hele fast i bagbeklædningen, sådan som de andre skruer sidder lige nu. Men jeg tænker det måske er mere holdbart at bruge et vinkeljern/beslag og så skrue skruen fast i siden eller foroven på skabet, hvor der er tykkere træ?

Er der nogen, der har gode råd?

Vh. Nikolaj

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit problem er at væggen ikke er bygget til at holde et køkkenskab hængende på væggen. Der skal mere drastiske midler i brug her, du skal have gennemgående bolte igennem væggen der afsluttes med en større skive på den anden side af muren / væggen. Boltene skal så fastgøres i nogle vinkelbeslag som skal skrues på siderne i skabet indvendigt. Bagsiden i sådan et skab er kun en masonit plade og det er et held for dig at den ikke forlængst er drattet ned af væggen.
Jeg har hængt et køkkenoverskab op med disse :
http://toolworld.dk/produkt/51836/G...-gipsdybel

i en gipspladevæg - kan holde til 12 kg/stk i 13 mm gipsplade ifølge Fischers hjemmeside. - brugte 4 stk til listen,der holder skabet - altså 48 kg.
Skabet bliver brugt til både tallerkener og glas - og holder fint.
Kan købes i byggemarkederne i mindre antal.

Du må ikke hænge det op i den tynde bagplade - det holder ikke - men det er pladen,der ikke holder - dyblerne skal nok holde.

Du kan hænge det op med nogle kraftige vinkelbeslag, som du skruer fast i skabets sider ( indvendigt ) og ind i væggen - hvis ikke der er den almindelige træliste som skrues i væggen og skabes så hænges op på.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis