Beklædning af trappe - Input/erfaringer efterlyses

Hej,

Jeg skal have beklædt en udendørs trappe med fliser - se vedlagte billede (de fire fliser er rester af den gamle beklædning).

Tanken er at beklæde den med f.eks. granit fliser 30x30 cm.

Er dog i tvivl om det vil fungere med et gulstenshus fra 60´erne - selv om jeg har haft prøver hjemme er det svært at forestille sig den endelige trappe.

- Lad mig høre jeres mening (stil, farve, erfaringer, osv.) 

- Jeg er (også i tvivl om de lodrette flader bør beklædes, eller de blot kan stå pudsede. Nogen der har holdninger til det?

- Er der nogen der kan anbefale et sted med udstilling i Storkøbenhavn?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil mene at du skal holde dig til den brunlige klinke, den giver et samspil med dørens farve og sikkert også dine vinduer.
Har du selv støbt den nye trappe, må jeg desværre sige at du har lavet en bommert, det skulle have været den øverste "blok" der var den højeste. Og ja der skal klinker på både trædefladen og siderne.
Tak for svaret.

Vinduerne i huset er forholdsvis nye - og hvide (men de gamle var brune). Jeg har overvejet om det var en idé at male døren.

Havde faktisk udset mig nogle mørkebrune klinker - med 'ombukning' på de yderste , men ved bestilling viste det sig de var udgået (sjovt man så får udleveret prøver på det at forretningen...).

Trappen er ikke ny-støbt; den er blot pudset op efter de gamle klinker er fjernet. Vedr. højdeforskellen skal det siges at der tidligere var et yderligere trin nederst, hvilket måske kan forklare det. Der skal fyldes op med jord & græs, så forskellen bør ikke blive så udtalt som billedet viser.

- og så skal det lige siges jeg ikke selv står for det håndværksmæssige :-)
Hvis du maler døren hvid, kan du godt bruge granit eller anden farve sten / klinke blot ikke skiffer, da det bliver som at træde i brun sæbe når det er vådt.
Kan så forstå at du bare er den der hepper eller svinger pisken !
Vælg selv
Hos mig har den tidligere ejer lagt ølandssten på trædefladerne, i almindeligt pudsemørtel. Det er ikke en løsning, vil jeg bare sige... Ølandsstenene slipper og knækker derefter, i løbet af vinteren.


"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Hvis der var anvendt beton frem for pudsemørtel, havde det sikkert holdt noget bedre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også