Sindsyge priser på kloak arbejde???

Jeg har lige fået fixet et hul i min kloak ledning, det bliver heldigvis betalt af forsikringen, men samtidig sagde kloakmanden at der lå et stykke "metalkrave" nede i kloaken lige under røret fra WC'et, det vidste jeg faktisk godt, for det var mig selv der tabte det da vi skiftede WC for 4 år siden. det anbefalede han så jeg fik spulet ud samtidig, og det accepterede jeg, han sagde 1-2 timer, jeg synes det lød lidt voldsomt men sådan er det, nu har jeg så fået regningen, samt kopi af regningen til forsikringen..

De var der i ialt lige over 3 timer, af dem gik mindst en halv time på han sad i sin bil og ventede på 2 af hans kollegaer kom og kiggede på hans fine reparation. dvs han var aktiv i omkring 2½ time.

jeg har fået en regning på 2 timer/enheder af 1100 kr + moms ialt 2750 kr.

Forsikringen har fået en regning på 14000 kr, det er for reparationen og inkl videoinspektion af kloaken af ca 1 times varighed et par uger før.. dvs han har ialt brugt 1½ -2 timer og det koster min forsikring 14000 kr..

Er jeg den eneste der synes det er sindsygt at en kloakmand koster 1375 kr i times inkl moms?? og at de kan tillade sig at tage 14000 kr for en reparation der tager under 2 timer sammenlagt??
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej - du er ej den eneste !

Det var dog uhyrligt med den timepris - ikke engang Audi eller BMW værksteder i hovedstaden kan tillade sig den timepris. ( mit BMW-værksted har en officiel timepris på kr. 990,- + moms - men fakturerer intet til den pris )

Og desværre ses det ofte at prisen bliver skruet gavaldigt op når der er en forsikring til at betale. Det burde så komme dig til gode - det gjorde det så ikke

Men du må også lige tænke på at det faktisk var 3 mand, der nok har kørt fra den anden ende af landet til din bopæl ( sarkasme han forekomme )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

jeg ville helt sikkert ringe til mesteren og få ham til at forklare den regning til forsikringen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Gud ved hvad sådan en kloakbil koster. Sådan en lastbil er sikkert ikke særlig dyr så skal der en rustfri tank på, diverse pumper, stempel, slanger og masse af ekstra udstyr....hvem mon betaler for bilen. Nej det må sørme være kloakmanden selv. Hvorfor i alverden skulle han vælte den del af regningen overpå forbrugeren

Og forsikringen - de amre mennsker. Ðe har med garanti ingen erfaringer medmprisniveauet på den slags arbejde. Nej for pokker. Du må da have været den første til at få udført den slags arbejde.

Nej det er jo helt forrykt at den satans kloakmand er billigere end både advokater, konsulenter, it-folk o.lign.

Han burde skamme sig

Sarkasme, ironi forekommer. Men mest af alt er jeg rystet over manglende indsigt og forståelse for at ting kostermpenge
Skrevet af boso på 04 okt 2013 20:05

Men mest af alt er jeg rystet over manglende indsigt og forståelse for at ting kostermpenge
Tjah.....

De første hit på slamsuger - priser gav disse :

http://kongelundensslamsugerservice.dk/priser
http://www.phkloakrens.dk/firmainfo/priser.html

Og det er i hovedstadsområdet - døm selv


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Det var ikke en slamsuger der var her, det var en varevogn, han har da uden tvivl en del værktøj i bilen som koster penge, men har alle håndværkere ikke det idag? autoværksteder har en frygteligt masse udstyr og deres priser er trods alt en del billigere.

Jeg har da tidligere brugt både tømrer og elektrikere som vist nok kostede 480 kr + moms i timen, dvs 600 kr, det er under halvdelen af hvad det kloakfirma kostede.
Min gode ven skulle have lagt et nyt rør til et toilet som komunen havde forlangt udskiftet. Det gamle rør lå under et tykt beton gulv i en smedie så den vej kunne det ikke lade sig gøre. Der blev så gravet op til en ny ledning rundt om værkstedet ialt 37 m. ! Han fik en regning på 29.000,00 kr. for 4 dages arbejde.

Det er generelt sådan at hvis forsikringen eller komunen skal betale, så stiger prisen mindst 300 %
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis