Har du en ALPHA 2 pumpe i bosch zsb 3-16 gasfyr ?

Overvejer og skifte den nuværende 3 hastigheds pumpe ud med en Alpha 2 pumpe. Men da jeg ikke ved noget om gasfyr er jeg lidt nervøs for den nye pumpes opstarts tid. Er der noget inde i fyret der slukker ved manglende flow, og kan det blive ødelagt på sigt af den nye pumpes rampe tid?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke Bosch fyret, men har selv en Alpha2, den køre jo hele tiden, og skifter så op i hastighed, efter behov, umiddelbart virker det som om rampetiderne ret små, men jeg synes ikke den flytter så meget vand som den gamle 3 hastighedsmodel.
Men virker fint i mit system.

Kender som Jens ikke noget til den kedel. Men det eneste du kan ødelægge ved skiftet er dit elforsynings selskabs store overskud.

Det der bestemmer om fyret køre er vandets temperatur i kedlen. Så der skulle en ny sparrepumpe ikke indvirke.

Bruger selv en af de små til 170 m2 opvarmet med radiatore og den er alt rigelig stor. Står den på auto, kommer den normalt aldrig over 10-12 W om vinteren når det fryser og blæser.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis