Rockwoll Batts (lambda 37) for 16,95 kr. kvm - billigt?

Vores lokale XL-byg har et tilbud på isolering i aften og jeg er i tvivl om jeg skal slå til nu eller godt roligt kan vente til senere.

De sælger Rockwoll Batts (lambda 37) til 16,95 kr. pr kvm og jeg er i tvivl om det er billigt eller ej? Jeg skal efterisolere 174 kvm med 400 mm, hvor alt eksisterende isolering skal ud. De påstår man sparer 12,85 kr. pr kvm.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken tykkelse?
18-20 kr/kvm er vist meget almindeligt. Det afhænger lidt af hvilken type det er.

Med den mængde du skal bruge, vil jeg tro du altid kan få det til den pris. De må efterhånden kende dig godt hos XL :-)

Har du overvejet at bruge ruller i stedet for batts? Måske ikke til det nederste lag, men de øverste er ret hurtige at lægge med ruller, og du får færre samlinger.

Husk i øvrigt også at du kan få tilskud til isolering på http://www.energimidt.dk/privat/el-vand-og-varme/tilskudsordning/sider/soeg-tilskud-til-energiforbedringer-i-din-bolig.aspx. I dit tilfælde vist omk. 1200 kr
Hehe ja - de kender både mig og min kone ganske godt efterhånden ;-)

Jeg har overvejet ruller ja, til det øverste lag. Hvis det ikke gør en betydelig prisforskel, så regner jeg også med at gøre det. Eneste problem jeg kan se ved det er, at hvis jeg skal føre ledningerne ned igennem, så er det mere besværligt når det er ruller fremfor batts.

Hvad angår tilskud, så har jeg allerede søgt, men dog hos Dong Energi fremfor Energimidt. Dong Energi giver knap 1000 kr. Energimidt giver kun ca. 700 kr. Den mindre gevinst kommer af, at der pt. er 100mm og ikke 50mm. Havde der været 50mm ville det have været over de 1000 kr.
Kravene ved Dong Energi er så dog også højere. Der skal du ligge 350-400mm .. ved Energimidt kunne du nøjes med 275mm. Men da jeg alligevel lægger 400mm, så kan man lige så godt få så højt et tilskud for det som muligt.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Nu ved jeg ikke hvilken kvalitet det er, jeg købte for et par år siden noget rocwool hobby isolering, det var besværligt at arbejde med, og slet ikke samme kvalitet som Rocvool flexi a bats, som jeg synes er rigtig gode at arbejde med.



Annonce
Er det flexi a er det en god pris ja, isover på tilbud plejer at koste 20,-

Isoler selv som je_ns sikkert henviser til, er meget løs i det og slet ikke så forstabil som flexi a batsen, dog også noget billigere.
Skrevet af Koludabyg på 03 okt 2013 21:49
Er det flexi a er det en god pris ja, isover på tilbud plejer at koste 20,-

Isoler selv som je_ns sikkert henviser til, er meget løs i det og slet ikke så forstabil som flexi a batsen, dog også noget billigere.
Ja det var isoler selv
Og umiddelbart lignede det den der var i reklamen.

Nu får jeg nok høvl, men Knauf rullebats er rigtig nemme og behagelige, hvis den skal ligges oppe på loftet.(de er ikke så sjove at hænge op "over hovedet")

Ja, Knauf er også mit foretrukne, ellers ISover...
Jeg endte med at købe tilbudet.. 708 kvm isolering købt :-)

Mvh.
Michael Lind Mortensen
God fornøjelse eller.... he he
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis