Forsyningssikkerhedsafgift.

Under indtryk af gårsdagens informative TV-udsendelse, Kontant, på DR, ville jeg lige undersøge, hvad det egentlig går ud på:

http://prodstoragehoeringspo.blob.c...oering.pdf

For en gangs skyld har landets mest vise mænd og kvinder fostret noget genialt og letforståeligt. Oven i købet vil det øge beskæftigelsen ganske betydeligt.
Nu er landets situation reddet, og vi bør juble.

Med venlig hilsen
ktm

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ktm på 03 okt 2013 03:33
Under indtryk af gårsdagens informative TV-udsendelse, Kontant, på DR, ville jeg lige undersøge, hvad det egentlig går ud på:

http://prodstoragehoeringspo.blob.c...oering.pdf

For en gangs skyld har landets mest vise mænd og kvinder fostret noget genialt og letforståeligt. Oven i købet vil det øge beskæftigelsen ganske betydeligt.
Ahr ktm kan det nu osse passe. Jeg gætter på, at du har de ironiske briller på. .
Næh det gælder kun om en ting: Riget fattes penge, og beskæftigelsen vil med stor sandsynlig forekomme i de offentlige kontorer

fase
Hej.
Nu har jeg ikke hele dagen til at læse det færdigt, men efter dette kan intet indenfor dette område være uklart.
Jeg tror, fabrin er inde på det rigtige, men det er en dobbeltvirkende effekt.
Det hedder 'beskæftigelsessikkerhed' - det er bare camoufleret.
En hær af højtuddannede mennesker affatter skrifter, der skal andre hære af de samme mennesker til for at aflure betydningen af.
Jeg tror Holberg afslørede dette komplot for år tilbage .
Men vi kan da stadig mødes i skoven, under visse betingelser.

mvh

varmetossen

Hej.
For mange år siden så jeg et interview med et medlem af Mensa, og der blev fabuleret lidt over de kloge menneskers muligheder og betydning, og så kom spørgsmålet: Hvorfor går I ikke ind i politik?
Og det prompte svar var: Nej, det er sgu for dumt

mvh

varmetossen

Hvordan kan man dog få den tanke, at jeg skulle ironisere over noget så begavet og seriøst???

Som jeg kan finde ud af, regner men med at ordningen vil koste 8.4 mio kr. at administrere, herunder når man skal vurdere sandsynligheden for, at indkøbte rafter nu også vitterligt er brugt til raftehegn. Hvordan skal denne dokumentation og kontrol af samme mon finde sted? Gad dog gerne vide, om denne kalkulation over udgifterne holder, eller om det blot er vås og sludder for at narre de ubegavede borgere????

Holberg var en klog mand!!
Og der skal tænkes kreativt igen, igen, igen og så kan man igen, igen, igen kan ansætte hærskarer af kontrollanter for at holde borgerne under skarpt opsyn osv osv,. Genialt i en tid med arbejdsløshed, men hvorfra kommer pengene til disse geniale tiltag?

Med venlig hilsen
ktm

Genialt i en tid med arbejdsløshed, men hvorfra kommer pengene til disse geniale tiltag?
ktm du får kun et gæt på, hvor pengene skal komme fra, nemlig fra bla. andet. du og jeg. 
Hvordan kan man dog få den tanke, at jeg skulle ironisere over noget så begavet og seriøst???
Det var bare sådan en tanke, der faldt mig ind. Måske men også kun måske tror jeg du ikke er ironisk . Det begavede?? Hvor er det begavede??

fase
Annonce
Skrevet af ktm på 03 okt 2013 03:33
Ja, både den sorte økonomi og kontrollanternes beskæftigelse vil stige betragtelig. Nok mest den sorte "genvej", hvis jeg kender de folkevalgtes evner ret.

Godt jeg personligt har lager til de næste 10 år på stak og efterfølgende 30-40 år på roden. Så det bliver nok IKKE mig der kommer til og erlægge noget til det misfoster, da jeg absolut ikke forventer at blive ret meget over 110. 

Men man skal nok til at gøre noget for og tyverisikre sin varme noget bedre.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej
Jo, men så langt jeg nåede, rakte det til en forståelse til egen fordel.
Sankebrænde !!
Ikke defineret ved tykkelse, længde eller andre ting andet end at det ligger derude.
Der må ikke røres ved noget der er tildannet i længder, stablet eller kørt til vej, så koster det.
Men hvis jeg nu arbejder i skoven som voluntør en uge eller to, og lægger de træer ned, min ven, skovfogeden, har vist ud til udtynding, og han så kommer tilbage og fortryder, og siger de magiske ord: Dem får vi ikke brug for - de er til sankning.
Har åbenbart andre steder været på kant med lov og myndigheder, men hva faaen

Just sinking

mvh

varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 04 okt 2013 23:57
Hej
Jo, men så langt jeg nåede, rakte det til en forståelse til egen fordel.
Sankebrænde !!
Ikke defineret ved tykkelse, længde eller andre ting andet end at det ligger derude.
Der må ikke røres ved noget der er tildannet i længder, stablet eller kørt til vej, så koster det.
Men hvis jeg nu arbejder i skoven som voluntør en uge eller to, og lægger de træer ned, min ven, skovfogeden, har vist ud til udtynding, og han så kommer tilbage og fortryder, og siger de magiske ord: Dem får vi ikke brug for - de er til sankning.
Har åbenbart andre steder været på kant med lov og myndigheder, men hva faaen

Just sinking

mvh
Tja, du anviser en mulighed for at skaffe rent brænde på en kreativ måde. Det kan man så mene om, hvad man vil, det er trods alt en "ren" løsning.

Der vil også komme kreative løsninger på, hvad der kan proppes i en brændeovn/brændefyr. Mon ikke en del "trykket" og malet træ, bildæk, reklamer og andre sjove brændbare ting vil finde vej til brændeovne og fyr i større udstrækning end hidtil?

Det er risikoen når man har et folketing, hvor medlemmerne skal tage sko og strømper af, for at tælle til tyve.  .   .

Citat:
Der vil også komme kreative løsninger på, hvad der kan proppes i en brændeovn/brændefyr. Mon ikke en del "trykket" og malet træ, bildæk, reklamer og andre sjove brændbare ting vil finde vej til brændeovne og fyr i større udstrækning end hidtil?
Citat slut.

Det er lige netop min tanke, og jeg er 100% sikker på, at det ikke alene vil vedblive at være en tanke. Det er måske ikke lige det, de politisk korrekte ønsker.

Med venlig hilsen
ktm

Det ser ud til, at der er ved at brede sig lidt vælgerskræk på Borgen.
http://jyllands-posten.dk/politik/ECE6059072/k-nedlaegger-veto-mod-braendeafgift/

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også