Fundament til carport

Hej,

Jeg er ved at lave et randfundament til min carport og har et spørgsmål vedrørende opbygning af fundament og opfyldning med knust beton. Jeg har skrabet ca 20-30 cm jord af og skal til at grave ud til randfundament. Jeg regner med at grave ca 70 cm ned og 20 cm bredt. Herefter hælde beton i op til nuværende niveau. Oven på beton ønsker jeg så at sætte nogle leca blokke, ca 40 cm i højde så når fliserne er lagt så stikker fundamentet ca 10 cm over fliser.

Kan jeg sætte leca blokkene og herefter fylde indkørslen op med 20 cm knust beton uden at jeg ryster lecablokkene fra hinanden?
Langs den ene side af carporten skal der være hæk og niveauet er ca 20 cm under flise niveau i carport. Kan leca blokkene holde til presset fra den knuste beton og fliserne? Skal jeg alternativt bygge fundamentet op i en kombination af 70 cm beton samt sætte nogle fundablokke i den våde beton for at skabe en stærk væg?

Takker på forhånd...

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville vælge fundablokke, når der er 20 cm i nivue forskel, så kan du også komme armeringsjern i.
Men bruger du lecablokke i min 15 cm bredde, tror jeg nu godt det kan holde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis