Max gennemstrømning

Hej med jer

Har lidt problemer med varmen i huset (tror jeg), så vil lige høre hvad i kan tvinge jeres flow op på, hvis i åbner fuldt op for varmtvands beholderen, plus et par radiatorer/gulvvarmen ?, mit kan jeg "kun" få op på ca. 390 l/h, har gulvvarme i huset, der er på 150 kvm., men undtagen 3 værelser.
Hver morgen er det småkoldt og det tager jo lang tid, inden der er varme på igen, fremløbet på gulv temperaturen står på 36 grader.

Mvh. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må have en form for nat sænkning på der er indstillet forkert, og din varmvands beholder skal vandet altid holdes på 67 + grader for at være bacterie fri.
Du vil opnå en meget bedre komfort og forbedret økonomi, hvis du kører med flydende temperatur på gulvvarmen. Det laves med en udeføler, som afpasser fremløbstemperaturen efter udetemperaturen.
Når det er fimburgerkoldt (-20º) udenfor skal du have en højere fremløbstemperatur, måske 43º, end når det er lunt (+12º) som i dag, hvor du kan nøjes med 25º fremløb.

Nå, men det var jo ikke det du spurgte om.
Hvis du kan klare en afkøling på 30ºC, hvilket ikke burde være et problem med gulvvarme, så svarer 390 liter/time til en effekt på 13,5 kW. Med indre dit hus er hylende utæt og du har en noget lavere temperatur i Tarm end jeg har her på Sydfyn, så skulle det række til at holde varmen. Jeg kan ikke umiddelbart se, at der skulle være behov for mere flow.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja, har også overvejet en udeføler.
Men hvis jeg åbner en radiator fuldt op, kan jeg ikke høre det suser i den og den kan trække ca. 130 l/h, og så hvis varmtvands beholderen og gulvvarmen arbejder på højtryk, tager det l a n g tid inden radiatoren er brandvarm, så jeg har en mistanke til min stikledning.
Men ved heller ikke om det kan være fordi vores store sydvendte stuevinduer varmer vildt meget op, tit er der jo 25 grader til langt ud på aftenen, og så går der jo (alt) for lang tid inden rumtermostaterne kalder på varme igen, for den lukker jo nærmest ned omkring middag på solskinsdage.
Mvh.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis