Lappe lille hul under vandlinjen

Jeg har et lille 5mm hul i båden som er lappet med marinetætning, ja det skulle gå stærkt lige pludselig.

 Det er ikke så nemt at komme til at sikre det indefra, så jeg hiver båden op og får det lavet ordenligt.

Det er som sagt 5 mm.

Skal jeg fjerne tætningsmassen og slibe godt ned rundt om hullet og lægge 3-4 lag glasfiber på og male gelcoat, primer og bundmaling

Eller kan jeg gøre andet her og nu som holder ligesom godt nu når det "bare" er et lille hul.


Jeg ville helst nøjes med kun at have båden oppe et døgn, for så kan kranbilen bare smide den direkte over i et stativ ved kajpladsen i stedet for at transportere den til bådpladsen, så jeg er lidt i tvivl om det kan nå at hærde det hele.




Mvh Rodec
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Masser af både har en del huller i skroget, til vand afløb mm, så du kunne vel nøjes med at montere en blindprop eller lign.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Du kan bruge noget der hedder wet seal & fix fra shell. Kan enda bruges under vand, og haarder under vand. Et fantastisk produkt. det er en slags fugemasse, saa det kunne vaere en nem loesning indtil videre. Du kan google det og se hvor det bliver forhandlet.
Mvh.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Her er en hurtig men god løsning:
http://n-u.dk/product/marine-epoxy-270ml-pp114-333/

og ellers er en blindprop super som lynæs skriver

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hej Rodec
Hvis jeg var dig, så ville jeg se om ikke jeg kunne få et par dage i stativet ved siden af kranen. Min erfaring er at de hurtige løsninger hvor man gerne vil i vandet igen i en fart ikke er de bedste. Brug noget tid på forarbejdet. Slib grundigt, fjern støv fedt og gammel bundmaling osv. vær sikker på at glasfiberen er tør så du får optimal vedhæftning så får du et langt bedre resultat der holder resten af bådens levetid.
Hvis du ikke vil til og ligge glasfibermåtter på, så køb noget lamineringsepoxy og bland op med 3mm løse glasfibre til du får en passende konsistens, så har du en stærk spartelmasse du kan lukke hullet med og som du ikke behøver og prime bagefter. Du kan eventuelt slutte af med og pensle området efter sidste slibning med lidt lamineringsepoxy, for og lukke overfladen.

Det er mit forslag
MVH Mads

Ekomposit.dk
Vi gør det sjovt og arbejde med glas og kulfiber.
Vi har alt til reparationer og konstruktioner, lige fra epoxy og polyester til AIREX® skum og fyldstoffer til spartelmasse. Har du mod på vakuumstøbning så kik forbi ekomposit.dk

Hej med jer og tak for alle rådene, der er mange løsninger på mit problem kan jeg se, men her og nu tror jeg at løsningen bliver lamineringepoxy blandet med glasfiber, det virker som det hurtigste og nemmeste når jeg nu kun har en dag til rådighed.

Båden skal op til foråret igen, så der kan jeg evt. lave reparationen korrekt, hvis det er nødvendigt, så vidt jeg kan forstå er lamineringepoxy MEGET stærkt.

Jeg vil bare være 100% sikker på ikke at få nogle grimme overraskelser fra den kant her vinteren over. Jeg holder meget af vandet så længe det bliver uden på båden ;-)

Mvh Rodec
Du kan evt. tage kontakt til HF marine i Svendborg.
De har noget der hedder G-flex epoxy som kan hæfte og hærde under vand.

Men du skal lige tjekke op på hvilke temperatur vandet har.. for Epoxy hærder ikke hvis temperaturen er for lav..

Almindeligvis er det over 15 grader.. Men man kan få en hærder der hærder det ved lavere temperaturer.

Men om det så hærder under vand ved jeg ikke.. Men det ved HF Marine, som er importøren af West System Epoxy.

Link http://www.hfmarine.dk/

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også