PL-loftsdåser, montering nedefra ?

Hejsa.

Nu har jeg luret lidt herinde, og det ser ud til I er kompetente mennesker - Så håber I har lidt ideer til mig.

I huset er der nedhængt profilloft, hvori der er monteret lampeudtag.

Disse lampeudtag er dog bare kørt fra de gamle lampeudtag, der sidder i pudset loft. Med blød ledning, og uden nogen form for dåser eller klips.

Jeg vil derfor sløjfe de gamle udtag, og få trukket rigtigt til de nye.

Planen var bare at tage et langt bor, og pløre op igennem hullet (hvor de nye lampeudtag er) - Så kan jeg, på loftet, sløjfe det gamle lampested, og trække til det nye.

Men, hvordan skal jeg få monteret PL-dåsen? :-/
Mit alternativ er at fjerne isoleringen på loftet (der ligger kun ca 200mm), tage stiksaven og fjerne det gamle loft. Dette vil så give fri adgang til at skrue loftdåsen fast ovenfra.

Dette er dog lidt besværligt...

Summering;
1. De gamle ledninger er trukket i jernrør - Må jeg samle dem i en membran-dåse på loftet? 
2. Montering af PL-loftdåse?
3. Lampeudtagene er skruet direkte i profilloftet - Så jeg kommer til at mangle skruerne til PL-dåsen. Hvor kan disse skaffes?

Bonus-info:
Loftet består af
Tætforskalling - siv/rør/hønsenet - puds - forskalling - profilloft


Ingen stofledninger ;-)

Håber på positiv respons.

Mvh
Hejsa. Nu har jeg luret lidt herinde, og det... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du bruger:   Afstandsring 81020007888 -> (Lampestik (m/jord ?), hvid 81020006779 -> Lampestikprop (m/jord), hvid 81020006850) ->
Lampeledning (m/jord), hvid 89832005096 -> sensor -> lampe og ventilator . Det er ikke sikkert at lampe og ventilator kræver jord. Hvis du vil lave det på den måde, kunne du  i det mindste lægge ledningerne i en kanal, så det så lidt færdigt ud   . Jeg ville også udelade lampestik og lampestikprop og erstatte de to med et lampeudtag, Du ved sådan et med et hul i, som man trækker en ledning ud af. Stikprop fylder en del.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis