Batteri?

Jeg har været inde og kigge på bil batterier.

Og under dem står der enten +H eller +V

Men hvad betyder det helt præcist?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
+højre eller +venstre. Du må kigge på kablerne i din bil for at vælge det rigtige.

Bent.
Hvis du holder batteriet med polerne op mod dig selv, har du højre pol til højre for dig. Så må du selv se, om det er + eller - alt efter din bils indretning.

Med venlig hilsen
ktm

 

Takker...

Kan man finde ud af om batteriet er ved at uddø..på en eller anden måde..f.eks ved at måle med et voltmeter?

Min bil havde startproblemer igår for første gang, og den er 6 år.
I alt den tid har jeg uden problemer kørt på samme batteri.

Idag har der dog ikke været nogle problemer..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så skal du på et værksted. At måle spændingen er ikke nok, der skal også laves en kortslutningstest og det kan dit voltmeter ikke.
Men 6 år er en pæn alder for et batteri. Jeg ville nok skifte det før du bliver hængende et sted uden starthjælp.

Bent.
Annonce
Ja jeg læste et sted på nettet at der var en der sagde at den gennemstilige alder er ca 4 år.

Jamen jeg må nok hellere få fat i et så....

Tak for det
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Et godt batteri der bliver brugt hver dag kan sagtens holde rigtig mange år og det der dræber dem er hvis de bliver afladt eller står for længe så der falder bundfald og kortslutter det indeni. Du kan roligt købe et billigt batteri i Harald skrald der passer til din bil også selv sætte det i. Har du ikke en bil lader kan du også roligt købe sådan en og starte med at lade det helt frisk op inden du sætter det i. Bare natten over, så er du klar til vinteren. skal du så skifte batteri igen om 2-3 år fordi du kun købte en billigt Harald skrald batteri, ja så har du jo et helt nyt igen. det sjove er i dag, at batterier tit bliver lavet samme sted og det kun er navnet der ændres... og prisen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis