Fuge mellem rist og klinker

Jeg har en rist som ligger i en ramme og støder op til nogle klinker.

Spørgsmålet er hvordan jeg laver en fuge mellem rammen og klinkerne?
Rammen/risten ligger ikke direkte på betonet. Der er ca 5 cm luft under rammen/risten.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud som det er udendørs. Så ville jeg ikke fuge den, for hvordan vil du så få risten op om et halvt år, når der er fyldt med skidt under risten ?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Enig med PinkHenrik.
Hvorfor vil du fuge den? Den er jo netop lagt løst, så der kan renses under den.

Man kunne dog med fordel klodse den lidt op, så den kom i samme niveau som klinkerne.
Det er ikke mellem risten og rammen han vil fuge - det er mellem rammen og klinkerne.
Jeg ville bare bruge en almindelig elastisk fugemasse til udendørs brug.
Hvis du vil have fuget mellem fliserne, og rammen til risten, kan du bruge en af de gode gummifuger som man fuger rundt om vinduerne med, det har den elasticitet som skal til, for at arbejde sammen med fliser, og jernramme, uden at revne.

Var det mig ville jeg vælge Sikaflex®-15LM, eller lignende.
Hov undskyld, jeg fik da sprunget let og elefant over dit indlæg Thomas78.

Som de andre siger; gummifuge. Nu kan jeg ikke se hvor tyk fugen bliver, men umiddelbart er bagstop ikke nødvendigt.

Byggecentrene har evt. nogle gummi-klodser der kan hjælpe dig med at lægge en pæn fuge - Hvis du ikke tør bruge fingrene. 

Godt med sæbevand på, så går man aldrig helt galt i byen :-P

Jeg ville dog stadig klodse den op, så den er i niveau med fliserne.
Ved hjælp af styreklodser eller andet uorganisk materiale, der ikke bliver påvirket af fugt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis