Ny CNC controller

http://www.kickstarter.com/projects...on-control

32-bit, umiddelbart ser det rigtigt rigtigt fornuftigt ud, ville lige give et headsup til andre som leder efter en billig controller som ikke er fra Kina, med udsigt til et rigtigt skarpt produkt.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lækkert nok, men vær opmærksom på at dem der bruger de gamle programmer som Mach3 ikke kan bruge dette board, derudover er driverene begrænset til nogle relativt små steppermotorer. Men til en mindre CNC er det da et fantastisk godt alternativ til alle de kort med parallelport...
Desuden kan man også for en 3-500kr få sig et 3-akset board der virker med den open source software de beskriver i det projekt. Det er så også med steppermotorer i Nema17 klassen som "kun" kan give knap ½ Nm moment. Det er dog rigtig fint til små maskiner.

MN

Ja, umiddelbart virker det ret genialt.

Jeg er selv ret erfaren inden for GRBL og andre Marlin firmware gcode behandlere så tænkte ikke lige over at det ville være et problem for folk med Mach3, men der er meget regnekraft bag den og man er bedre isoleret fra sin computer med en USB port kontra et filter på sin print port.

Desuden understøtter det jo at du bare smider steps til eksterne drivers. Men personligt har jeg backet det nu og vil kører nogle NEMA 23 bipolar med det kort til min lille bord maskine, har pt. en laserskære der køre med et LAOS board hvilket er noget ala forgængeren til det her Smoothieboard samt en RepRap der kører noget helt gammelt elektronik.

Men hvis det Smoothieboard her virker, så kan det være det skal køre alle 3 maskiner i stedet, da det ser ret fornuftigt ud med understøttelsen af forskelligt firmware da det er GRBL baseret.

Jojo. Regnekraft er der nok af i forhold til anvendelsen, selv en arduino uno kan holde en cnc kørende. Men jeg tænkte mere på at folk har investeret i Mach3 og er bekendt med alle de funktioner programmet har.

Jeg er fuldstændig enig i at USB er vejen frem, men synes de interfaces der er til GBRL mangler lidt endnu, eller er det bare mig der ikke har fundet nogle "gode" endnu?

Jeg kører selv marlin på mine 3D-printere og er ved at bygge en lille cnc med nema17 steppere der kører med gbrl på en nano med 3 små stepperdrivere. Det kører rigtigt fint.

Oh ja, hvem der bare havde en laserskærer...

PS. Hvilken firmware vil du køre med på din lille cnc, og hvad interface bruger du?

MN

+ til det hele.

Tror faktisk jeg bare vil bruge hvad de fleste Smoothieboard brugere, men til start vil jeg bare compile G-code og afvikle i GRBL direkte.

Mht. til Interface er jeg ikke sikker på hvad du mener? Tænker du på UART og fysisk interface eller misforstår jeg dig?

Ja den kunne misforstås. Jeg mener interface på pc. Altså når du ligger kode over, kører manuelt osv.
Og hvilken firmware bruger du på de boards du har nu?

MN

Kører LAOS projektets egen firmware og så køre jeg Sailfish på min RepRap interfacer med USB til begge dele, den ene er drevet af en Arduino Mega den anden en MBed controller.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis