Opbevaring af værktøj

Jeg har i forbindelse med renovering af hus erhvervet mig en hulens masse håndværktøj og elektrisk værktøj 

Vinteren står nu for døren og jeg har kun et udendørs skur til opbevaring. Jeg kan ikke nå at isolere hele skuret, så jeg tænker at lave et stort skab eller en stor kasse og så isolere denne. Denne skal så placeres i skuret.

Kan det være vejen frem eller har i andre ideer?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det er ikke vejen frem, problemet er at hvis der er fugt i kassen eller i værkstedet / skurert, vil dit værktøj hurtigt ruste. Vil du lave noget smartere så find et gammelt skab i en rimelig størelse, så du kan have dit værktøj i det. Ikke i en stor rodet bunke i bunden men ophængt eller liggende på små hylder. Bor nogle 10 mm. huller i bunden og i toppen af skabet, og her kommer så "hemmeligheden" anbring en fatning og en 25 W. pære i bunden af skabet så den står lodret op, lad den være tændt døgnet rundt, så garantere jeg dig at dit værktøj aldrig vil blive fugtigt eller rustent.
Ellers, hvis det kun drejer sig om denne vinter, kan du vel bare tørre håndværktøjet over med en klud med lidt tynd olie på. Det skulle gardere dig mod det værste. Elværktøjet ville jeg tage indenfor.
Jeg har i årevis opbevaret mit værktøj, både det elektriske og håndværktøjet i et uopvarmet skur, og de seneste 4 år i en garage, som heller ikke er opvarmet.

Det eneste du skal gøre er, rengøre med sprit eller vand og sæbe og tørre dit værktøj grundigt af, derefter kan det med fordel behandles med en tynd olie så det ikke ruster.
Til mit haveværktøj (skovle, spader mm) bruger jeg motorolie og til mit håndværktøj bruger jeg syrefri olie som jeg pensler på.

Det elektriske værktøj bliver bare tørret af og stillet i et gammelt klæde skab(hvor jeg har banket hylder i) som fruen ikke ville ha' indenfor...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis