Lysstofrør slukker

Hej

Lysstofrører i mit værksted slukker af sig selv efter nogle minutter/et kvarter/en halv time, selvom der stadig er tændt på kontakte. Jeg bilder mig ind, at lyset er tændt længere, hvis det er koldt i luften, end om sommeren, hvor der er varmt i luften.

Jeg skiftede helt armaturet sidste år, og problemet gik ikke væk

Nogen der har et bud på, hvad der kan være galt?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan være en defekt afbryder

En doven Gør-Det-Selv, er en dygtig Gør-Det-Selv

Er det spænding(230V) på tilgangs klemmerne i armaturet når den er gået ud?

Måles med et voltmeter/multimeter... Hvis der er spænding er det armaturet. Hvis der ikke er spænding er det installationen, evt. En løs forbindelse som det er gal med
Du har vel genbrugt røret og det kan lyde til det er det der fejler.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej

Tak for de mange svar.

Jeg fik lånt mig frem til en spændingstester (sådan en skal jeg da ha'), og kunne konstatere at der var strøm til armaturet også når det 'slukkede'. Jeg prøvede derfor at skifte røret, men uden held. Aarmaturet er af en model uden glimttænder, så den kunne ikke skiftes.

Da jeg havde et nyt armatur liggende, satte jeg det op istedet, og det viste sig at være armaturet, der var i stykker. Enten er der en fejl på installationen som får armaturerne til at gå i stykker eller også er det et uheldigt sammentræf, at det armatur, jeg udskiftede, havde samme fejl som det armatur, der sad der oprindeligt. Det nye armatur virker i hvert fald (indtil videre) fint.

Tak for input alle mand!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis