Ideer til en pakkekalender til min kone?

Det er måske en smule uden for kategori, men der må da være nogle mænd herinde, der kan finde ud af at forkæle konen med andet end et nyt badeværelse, et toilet der ikke løber eller en indbygget grill? Har nogen af jer lavet en pakkekalender til jeres kone? Hvis ja, hvad indeholdt den af gode gaver. Mangler lidt kreativ inspiration
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg lavede en pakkekalender til min ældste søn for nogle år siden. Han var et par og tyve år og havde lige fået klamydia for tredie gang på et år, så han fik en pakkekalender med et dagligt præservativ.
Nå, men det ville din hustru nok ikke bryde sig om at du kommer med.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

@Chr. SÅDAN 

Nu ved jeg ikke hvad prislege vi taler om, men her hos os, laver vi gaver der er personlige ala: en halv times rygmassage, eller fod massage, pudse vinduer, en tur i biffen, en hjemmelavet middag, eller en middag i byen, have "magten" (fjernbetjeningen) en hel aften, bestemme menuen for en week-end...

Men det gælder i virkeligheden om at få forklaret hende at du ikke skal give hende gaver, med mindre DU føler for det, og det andet( jul, fødselsdag, mors dag, Valentins dag osv) kun er noget som detail handlen har fundet på, for at gøre dit liv som mand uudholdeligt 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Genialt den med præventiv, men nej, den er nok ikke så god til konen ;-)

PinkHenrik; det er en super god ide, har du flere eksempler? Jeg synes selv at sådan nogle gaver er dejlige at få. De koster ikke noget, men er sådan nogle ting man sætter rigtig meget pris på, så sådan nogen skal der helt sikkert være!

Jeg tænker også at købe noget makeup og andre fysiske produkter, så det bliver en blanding af mange forskellige slags gaver. Er det ikke en god ide? Måske også et lille digt (hvis jeg kan finde ud af, at skrive sådan et). Igen det koster ikke noget, men bringer forhåbentligt glæde og et lille smil (hun synes ikke jeg er så kreativ). Jeg fandt også en ide med kærligheds te (hun eeelsker te) og forkælelse til en veninde aften. Tak til http://www.bedste-pakkekalender.dk/pakkekalender-til-hende . Men jeg mangler stadig nogle flere gaveideer. Tror jeg er oppe på 10-15 stykker, så kom endeligt med flere!

En anden ting er, hvordan man giver dem. Er det i en kurv, på en snor eller? Synes der er mange forskellige måder man kan gøre det på og nogle af dem lyder også lidt besværlige. Hvis jeg f.eks. skal pakke dem alle sammen ind i forskelligt papir, så kommer det vel næsten til at tage fra nu og frem til den 1. december eller hvad? Det vil jo være lidt tarveligt at bede hende pakke sine egne gaver ind
Prislejet er forresten omkring 500 til 100 kroner. Tror I ikke man kan finde nogle gode gaver i det lejde? Hvis nogle af dem er gratis som gavekort til massage mv. et enkelt digt og sådan, så bliver det vel okay tænker jeg.
Annonce
Hvis vi er ude i gaver til hver dag i december, så er der lang vej i mål 

Små "udflugter" til en have/park eller mini ferie til en by eller et sommerhus du kunne låne...

Kvinder elsker jo at blive fortalt hvor meget vi elsker dem, så give hende et "gavekort" på 100 gange "jeg elsker dig" sagt offentligt.

I vores familie er det blevet en tradition at pakke ting ind i fantasifulde indpakninger: Avispapir, staniol, sandpapir, køkkenrulle, reklamer, eller genbruge papir og kort fra sidste jul, og give vedkommende deres eget kort tilbage, bare ved at vende "til" og "fra".

Eller min favorit fra sidste jul: Min søn fik en t-shirt, den var indpakningen, og inde i t-shirten lå en mursten

Eller pakke en lille ting(en ring, eller halskæde) ind i en stor kasse, sammen med en kokosnød eller 2 appelsiner, eller et stykke brænde  

Du kan jo sørge for at "julemanden" hver dag lægger pakken et nyt sted, så dagen starter med at hun skal finde pakken... eller hvis hun er den nysgerrige type, så kan de alle placeres i en stor bunke, men det er kun dig der ved hvilken pakke hun skal ha' den dag. Det kan drive hende til vandvid at kikke på alle pakkerne, men ikke vide hvilken en hun får den næste dag   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
10-kronersbutikken har alle mulige herlige småting som kvinder elsker. Både lys, neglelak, duftbadekugler, cremer, naturbadesvampe, hyggesokker osv. Og alt er indenfor en meget overkommelig pris. Søstrene Grene er mindst ligeså fornuftig at handle små herlige sager i. 
De små 'gavekort' med massage, stearinlysmiddag osv, er også bare top gode ideer. Jeg tænker du kunne vælge at hver anden var en fysisk ting, og hver anden var et hjemmelavet gavekort.

Du kan lave en snor som du hænger det hele op på. Det er altid meget hyggeligt at se på, og til forskel fra en kurv, kan man hele tiden se hvad den næste er for en størrelse. 

Indpakning - som mor til 2, efterhånden voksne børn, kan jeg fortælle at man IKKE skal vente med indpakningen til den 30. november kl. 23, og tro at alt er smart i en fart. Det VIL gå galt, blive grimt, give rygskader og fingerspasmer en masse. - Du kan købe et par gaveruller og evt. forskellige bånd. Nogle kvinder er tema-fikseret.. hvis hun er, så vælg yndlingsfarverne og mix dem.

Super sød ide - hun bliver garanteret helt vildt glad, lige meget hvad du så propper i, og udenom.

Pøj med projektet. 

/Mona
Hej.
Jeg er bange for, min, kyniske, unge kone bare ville sige: 'Hvad har du nu gang i'

PS: Sølvbrylluppet er passeret

mvh

 varmetossen


Jeg tænker mere noget i retningen af Ajax, gummihandsker, pudseklude, en ny gulvskrubbe og den slags. Måske endda en ny støvsuger sidste søndag i advent :-D Noget kun kvinder forstår at sætte pris på :-)
Skrevet af Tomder på 07 okt 2013 00:15

Jeg tænker mere noget i retningen af Ajax, gummihandsker, pudseklude, en ny gulvskrubbe og den slags. Måske endda en ny støvsuger sidste søndag i advent :-D Noget kun kvinder forstår at sætte pris på :-)
Det ville få min hustru helt ned på alle fire.
Nemlig når hun kigger ind under sofaen og siger, at hun ikke er vred mere!

Jeg har ikke dødsforagt nok til at prøve!

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis