Vaskemaskine siger klunk...

Hej,

Er der nogen vaskemaskine eksperter her? :-)

Vi har en 4 år gammel samsung vaskemaskine som dunker når den kører rundt, ikke kun ved centrifugering, men også ved vask (det er meget slemt ved centrifugering).

Jeg har kigget lidt nærmere på den, og det er som om at selve metal trumlen ikke sidder fast i den gummi indpakning den hænger i. Jeg kan ligsom vippe trumlen så den siger den samme klunk lyd som når den kører rundt. Det kan man ikke på vores nye vaskemaskiner som vi har sammenlignet med, der sidder trumlen ligesom fast i det der gummi ophæng.

Jeg kan vippe trumlen ud af gummipakningen ret let.

Kan man ud fra det sige noget om hvad der kan være galt?

P.S.: Vi har snakket med en repratør, og eftersom den er uden for garanti, så koster 800 kr. at få en ud og kigge, og hvis det er et lejrer som er gået koster det 3500 at få lavet, og den har kun kostet 4500 kr, så jeg vil selv forsøge mig :-p

/Kenneth
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er dit leje der er gået til de evige "lejemarker" Så det skal udskiftes ! Hvor gammel er maskinen kan det betale sig at reparere på den ?
Aner det ikke, men sikkert ikke ret meget, det er med arbejds løn den pris du har fået, da det er en ret omfattende reperation der tager lang tid.
Hej.
Jeg tror nu snarere det er et ophæng der er gået eller en fjeder der er knækket. Et leje der er gået siger en konstant rumlen.

mvh

 varmetossen

Jeg prøver at splitte den ad i morgen, jeg har fundet en side hvor man kan købe dele, et lejre koster 350 og ophæng 229 kr. Så prøver jeg selv :p
Annonce
Husk også pakdåse, da denne ofte er blevet utæt og gør at lejet går i stykker.
Men du kan checke lejet ved at snurre tromlen rundt og trykke tromlen ned, hvis du kan høre lyde fra lejet er det det der er galt + normalt pakdåsen
Mon dog ikke Kbbn for længst har lavet den maskine, han stillede spørgsmålet d. 30 september 2013
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis