Bænksliber - gode råd

Sammen med en del andet værktøj jeg købte samlet, fik jeg en Cromag bænksliber (uden brugsanvisning). Så vidt jeg kan se er der en våd og en tør sten. Min bror og jeg er ved at lave et (meget) lille garageværksted, hvor vi skal renovere en gammel bil (vores første projekt af den slags). Jeg har ikke leget med bænksliber før, og er ikke helt sikker på vi vil få nok brug for den, til at retfærdiggøre den plads den optager.
Men inden jeg sender den videre, vil jeg lige høre om der er anvendelser jeg ikke har tænkt på. Jeg ser den mest som et værktøj til at rette bor og stemmejern, og den slags.
Prøver at vedhæfte et par billeder jeg har 'lånt' fra nettet.
Jeg har vinkelsliber med kopbørster samt diverse andre håndslibere. Får jeg brug for den her?
Gode råd modtages med kyshånd!

Sammen med en del andet værktøj jeg købte samlet... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kender godt Tomekken som "siges" at være noget af det bedste der findes, men også en dyr fætter i anskaffelse godt 3600,- + div. udstyr.

Har en silicium-carbid slibe skive (den hvide) på min Scantool, en Ø 150 mm med en rimelig stor motor.

Skiven er tilpas "åben" så den varmer ikke så meget som den slibesten/skive der følger med når den er ny.

Slibeskiver er et studie i ´sig selv, der er et utal af forskellige at vælge mellem, forskellige bindinger af slibekornene og så vidre.

 

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja det var tider på Skive teknisk skole da vi lærte til maskinsnedker

Vi har købt et en induktionskogeplade og en ovn, men de skal jo ikke monteres som et traditionelt komfur, 380 volt - 3faset jord og nul.

Der står at spændingen er 230 volt til ovnen.

Kogepladen er med booster strømstyrken er 2x16A
Tilslutningseffekt er 6000Wat.

Normalt komfur er jo 3x16A 

Er der nogen der har tjek på hvordan man moterer det

For mig lyder det til at man kun bruger de 2 faser i vægen, den 3 bruges til ovnen 
0 og jord skal selvfølgelig med til det hel.
Nki.

Nå også du (maskinsnedker)

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Vi har købt et en induktionskogeplade og en ovn, men de skal jo ikke monteres som et traditionelt komfur, 380 volt - 3faset jord og nul.

Der står at spændingen er 230 volt til ovnen.

Kogepladen er med booster strømstyrken er 2x16A
Tilslutningseffekt er 6000Wat.

Normalt komfur er jo 3x16A 

Er der nogen der har tjek på hvordan man moterer det

For mig lyder det til at man kun bruger de 2 faser i vægen, den 3 bruges til ovnen 
0 og jord skal selvfølgelig med til det hel.

Ja, du monterer to faser nul og jord til komfuret. Den sidste fase, nul og jord forbinder du til ovnen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis