Purmo radiator

Hej Forum
Jeg har lige udskiftet en radiator på badeværelset. Jeg har lavet udskiftningen på samme måde som den gamle installation ved at forlænge rørene  fra en radiator i tilstødende værelse. Problemet er der nu ikke kommer varme frem til de to radiatorer. Jeg har varme i resten af huset. Jeg kan se Purmo's hjemmeside at når man tilslutter fremløb og retur i gavlen skal der eksterne fremløbs og retur ventiler på . kan det være derfor der ikke kommer varmt vand frem<+. Vh Ole
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Hvad mener du med eksterne ventiler?

mvh

varmetossen

Hej

Jeg formoder du har luftet ud :-). Det lyder som om du har lavet en tilslutningsfejl. Nogle af Purmos radiatorer er til integreret ventil og hvis du har ført rør forkert til sådan en kan du have kortsluttet den. Det forklarer bare ikke hvorfor der ikke kommer varme i den anden radiator, derfor spørgsmålet om udluftning.

Har du måske serieforbundet dem så den gamle radiator styrer begge? Så er det sikkert den gamle ventil der skal kigges på..

Nygaard Vvs, Åbyhøj/Aarhus
Telefon: 86299133
[email protected]
www.nygaard-vvs.dk
Hej Forum
Ja svaret var luft i systemet, Jeg lukkede af for alle andre radiatorer i huset og begyndte at udlufte den streng til den nye radiator. Efter at have tømt det meste af en gulvspand vand gennem luftskruen kom jeg til en stor luftlomme. Nu kører det hele som smurt.
tak for hjælpen.
vh Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis