Massiv fyldningsdør (Hoveddøren) er buet

Hej allesammen,

Jeg har det problem at min gamle massive hoveddør som er en fyldningsdør i teak/mahogni er buet hvilket gør at det trækker gevaldigt ind.
Selve døren buer sådan, at når top og bund rører karmen forfra, så mangler der stadig 5-7 mm for at midten rører karmen. Døren sidder ellers perfekt, den hænger ikke og den sidder pænt centeret i forhold til karmen.

Døren er ikke blevet plejet i mange år, så jeg skal alligevel slibe den hårdt ned, så jeg tænker om jeg bare skal høvle døren til på forsiden, så den passer ?

Men hvad siger I - hvordan får jeg en dør som lukker helt til ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ikke høvle noget som helst, så går det først galt, men træsorten skal veligeholdes med træolie, så slib den og fyld masser af olie i træet, så vil den nok rette sig op igen over tid.
Lim lister på dørbladet i top og bund med PU-lim. Når limen er tør kan listerne nemt høvles i facon så de næsten rammer falsens anslag hele vejen over. Sæt derpå EPDM-tætningslister på falsen. Du vil næppe bemærke reparationen. Forneden går jeg ud fra, at en vandnæse kan skjule den pålimede liste.

Godt håndværk kræver dygtige håndværkere og de er ved at blive sjældne. Montører er der til gengæld mange af.

Hej.
FYLDINGSDØR ! Så kald det flueknepperi, men det hedder det altså

mvh

 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 30 sep 2013 23:04
Hej.
FYLDINGSDØR ! Så kald det flueknepperi, men det hedder det altså

mvh
Hvad er det lige du prøver at fortælle os, varmetosse

FYLDINGSDØR ! Så kald det flueknepperi, men det hedder det altså

Begge dele er korrekt
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=fyldningsd%C3%B8r&select=fyldningsd%C3%B8r
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis