kvalitet på dewalt mod bosch

jeg har solgt min gamle bosch gsr 14,4ve2 maskine og skal se på en ny nu

dewalt har jeg hørt ikke er det bedste mht kvalitet og deres service når produktet går i stykker er der hold i dette ?

hvordan er kvaliteten på dewalt lion batterierne ifh til bosch 

jeg kigger på en 18v lion med slag da mer prisen er 300

skal man gå efter 3 eller 4 mah batterier 

hvad med lade tiden bosch har nogen med 45 min lade tid 


holdbarheden på bosch batterierne syntes jeg ikke er imponerende 30 opladninger og de er færdige (nimh batterier 14.4 heavy duty)

 
38 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er der jo mange andre alternativer til Bosch og Dewalt. Bla Makita og Milwaukee, AEG osv.

Milwaukee er inden for de sidste par år blevet virkeligt lækkert. Det er virkeligt kram og ikke helt så tungt og skrumlet som Dewalt, hvis du spørger mig.

Jeg vil uanset hvad holde mig langt fra Metabo's akku værktøj. De laver rigtigt lækkert 230v grej. Men på batteri er det noget billigt skrammel.

Du kan i øvrigt ikke sammenligne NIMH med LI-Ion. Der er en verden til forskel.
Om du køber 3 eller 4 Ah batterier er helt op til dig selv. Hvor meget skal du bruge maskinen? Er det bare til hobbybrug er 3 Ah jo rigeligt. Det er det for og så vidt også til prof brug.
Som jeg har forstået det, laver Dewalt nogle hobymaskiner som ikke er specielt gode.
Men deres proff modeller, er rigtig gode.

Jeg har Makita 18 volt lion 3ah, de lader op på 22 minutter.
Jeg synes 3 ah er ganske fint, man løber alligevel tom for strøm på de mest irriterende tidspunkter, uanset om man vælger 1,3 ah, eller en med 5 ah

Husk jo højere volt des bedre, så 3ah 10,8 volt, og 3ah 36 volt er ikke det samme her har 36 volt'en godt 3 x mere power.

hvis du vil skåne dine lion batterier, så undgå at køre dem helt døde for strøm, og sker det alligevel, så sæt dem omgående til ladning.
Hvis du køre det helt ned, og venter lang tid med at lade det, risikere du laderen melder fejl, og ikke vil oplade det, pga. underspænding. 

Jeg har Makita 18 volt lion 3ah, de lader op på 22 minutter.
Jeg synes 3 ah er ganske fint, man løber alligevel tom for strøm på de mest irriterende tidspunkter, uanset om man vælger 1,3 ah, eller en med 5 ah

hvis du vil skåne dine lion batterier, så undgå at køre dem helt døde for strøm, og sker det alligevel, så sæt dem omgående til ladning.
Hvis du køre det helt ned, og venter lang tid med at lade det, risikere du laderen melder fejl, og ikke vil oplade det, pga. underspænding. 

Helt enig med Jens her

Jeg har selv Makitas 18 volts serie og de kører da på 4 år nu og de batterier er i hvert fald blevet afladet mange gange og de fungere da godt endnu. Indrømmet de har ikke lige så lang batteri tid mere som ny men de kan sagtens holde til brug.

Og ja har da heller ikke selv altid været for god ved dem, kørt dem HELT flade men hvis de bare bliver sat i opladeren med det samme så går det jo (har det jo gjort for mig)...

Jeg vil selv vælge Makita igen.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Enig, Maktia frem for Dewalt til hver en tid.

Men Milwaukee er blevet rigtigt godt, prismæssigt dog også en klasse højere.
jeg har på det sidste brugt en Hitachi DS18DSL hvilket jeg har været rigtig glad for..

denne model og så med 2 batterier så løber man aldrig tør hvis man husker og oplade imens man bruger den
http://www.prishammeren.dk/shop/hitachi-18v-li-ion-2031p.html
Annonce
tak for jeres indlæg intil videre ,maskinen skal jo kun bruges gds

kigger lidt på bosch 18v lion gsb 18 v-li dy 2x4.0 mah

Hvorfor er det lige du absolut kun vil kigge på Bosch ?

Ikke at det er et dårligt mærke. Der findes bare så mange alternativer.
Melder mig også i makita koret. Gode maskiner, 3 ah batterierne holder godt og lader på kort tid. Deres stiksav til 18v er uundværlig til tagarbejde. Jeg købte eg ekstra skruemaskine uden batteri til 400 på prishammeren.dk, og det er luksus at montere vinduer uden at skulle skifte bor/bit/bor/bit/bor/bit i en uendelighed. Så på håndværkermessen at deres excentersliber og lamelfræser på 18v VIRKELIG imponerer. Har snart renoveret hele mit eget hus, hjulpet hos svigermekken og tvivler ikke på at det holder til at bygge garage og skifte hele taget på huset også.
Skrevet af fotografikeren på 28 sep 2013 07:34
Melder mig også i makita koret. Gode maskiner, 3 ah batterierne holder godt og lader på kort tid. Deres stiksav til 18v er uundværlig til tagarbejde. Jeg købte eg ekstra skruemaskine uden batteri til 400 på prishammeren.dk, og det er luksus at montere vinduer uden at skulle skifte bor/bit/bor/bit/bor/bit i en uendelighed. Så på håndværkermessen at deres excentersliber og lamelfræser på 18v VIRKELIG imponerer. Har snart renoveret hele mit eget hus, hjulpet hos svigermekken og tvivler ikke på at det holder til at bygge garage og skifte hele taget på huset også.
Jeg har også en Makita 18 volt  stiksav, den er jo nærmest ikke til at undvære, den bruger jeg rigtig meget, og den kan køre forbavsende længe på et 3 ah batteri.

Man skal bare købe kvalitetsklinger, men det er jo generet for alle stiksave.
Senest købte jeg Bosch klinger, hos HN de køre rigtig godt.

Har tidligere været ansat i en større landsdækkende grossist virksomhed, med ansvaret for værktøj og el-artikler kan også kun fremhæve makita, fremfor Bosch og dewalt, Reklamationer på dewalt blev stort set altid afvist med beskyldning om forkert brug.
Makita havde i starten problemer med deres li-ion batterier men disse blev bare ombyttet uden problemer.

Jeg har selv en makita 10,8V skruemaskine som kører på 4 år nu, som forøvrigt var gratis da jeg vandt den i makitas jule konkurrence. :-)

Det fikser jeg...
Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis