Aftræksslange kort til Asko Vølund tumbler

Hejsa,

Vi har i vores kælder en temmelig lang aftræksslange fra vores tørretumbler. Den løber langs gulvet, knækker 90 grader op til loftet og langs loftet over til et hul ud igennem ydervæggen. Alt i alt en temmelig bøvlet og grim konstruktion.

Jeg har ladet mig fortælle, at man nu om dage kan få et lille kort aftræksslange, som man trækker ned til afløbet som vaskemaskinen bruger. Er dette korrekt og i så fald, har nogen et link til hvor man kan købe en sådan? Helst til Asko tørretumbler, men ellers en universal model.

Pft,
Ulrich
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du har misforstået noget her, den lille korte slange er fra kondens tørre tumblere der på den måde kommer af med vandet. Det vil ikke kunne lade sig gøre med en aftræks tørre tumbler, det vil snarere give endnu større problemer, nemlig en meget høj fugtighed i det rum hvor den står. Det vil så betyde at maskinen vil være endnu længere om at tørre tøjet, når den luft den suger ind til tørring er meget fugtig.
Ja selvfølgelig, ved nærmere eftertanke var det, hvis man skiftede til en kondens tørretumbler, at man samtidig kunne slippe af med aftræksrører. Tak for svar
Hvis/når du beslutter dig for at skifte til en kondenstumbler, så skal du vælge en med varmepumpeteknologi.
Den er mere skånsom ved tøjet, da den tørre ved en lavere temperatur, og den afgiver meget mindre fugt til rummet den står i. Og endelig er de ofte mere energieffektive.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis