Svejsning

Hej.
Går jo og sysler i værkstedet.
Så løb jeg tør for elektroder midt i et projekt. Nå, det ka vel ikke være værre end op på cyklen og ind til den lokale leverandør.

En pakke 2. mm, godt 3 kg, tak, gerne, kr 750,-.

Jeg havde lige checket i Biltema, ca kr 40,- pr. kg, så jeg tænkte, så + 100% til den lokale, så sparer jeg benzinen.

Er det mig, der er helt ude af cirkulation, eller

Hvad gør I ???

Jeg skal også have fyldt min flaske op til trådværket. Jeg gruer

mvh

 varmetossen

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Elektroder fra biltema samt harald nyborg er heller ikke verdens bedste at svejse med, så er det sagt
Men hvad skal det bruges til, skal det bare klappes sammen eller er det noget der skal holde?
Skal der bare være en svejsning uden den store styrke kan Esab 46.16 - bondemands elektrode - bruges. Den er utrolig nem at svejse med, ligeledes billig. Ellers skal du over i en basisk elektrode som Esab 53.05, hvilket har højere styrke.

Jeg handler altid hos http://www.tornbosvejs.dk/ hvilket er min lokale svejse pusher.
Og bruger følgende elektroder, Oerlikon Spezial 2,5 - 3,25 mm til det som skal holde. Kantsømme og lange svejsninger Elga Maxeta 10 eller Maxeta 16 der har højere udbytte.
Kg prisen giver jeg vel de der 75-100 kr tænker jeg.

Er det ikke støbejerns elektroder du har fået en pris på 750 kr??
Ham må da have tabt sutten fuldstændig hvert fald....

Hvad vil han have for en opfyldning af din flaske da..?

Hvis du køber på DBA eller lign mistænker jeg dem oftest at komme fra sælgers arbejdsplads, eller som blandet landhandel/overskuds salg.. Sidstnævnte er nok fordi de er blevet kasseret pga de har fået fugt, hvis de ikke bliver bagt efterfølgende, er de ubrugelig

De bedste hilsner Emil 
Der er meget stor forskel på svejseelektroder.
Kender du legeringen på det du skal svejse i, og er det rent og uden rust. Kan man få elektroder fra 20,00 op til 180,00 kr/pr. kg

Men der findes også reparationselektroder, de eliminerer alle gætterier omkring valg af svejsetråd. dem kan i se på www.absvejs.dk

MVH Allan Levisen

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Hej.
De omtalte elektroder til kr 750,- for godt 3 kg var 4616, og dem bruger jeg normalt til den smule, jeg normalt løber sammen, og de er fine til det brug.
Den lørdag skulle projektet  bare videre, så det blev HN, Böhler. De svejser udmærket men sviner en del.
Fandt så også ud af, de har co2 på 6 kg flaske til kr 2200.-. Det er fint med mig. Jeg behøver ikke blandgas, og så er det vel det man gør

mvh 

 varmetossen

Hvis det er en ombytningsflaske du har, mener jeg det koster 5-600 kr. at få den fyldt.
En 10 kg er næsten samme pris.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis