Oliefyr går ud.... LB69 2 7540 25-09-2013 02:10 Hejsa jeg har et oliefyr fra 2008. Det går ud selvom der er vand nok på anlægget OG olie i tanken. Nogle der kan give en ide om, hvad der kan være galt???? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Gert.m 1075 3720 25-09-2013 06:38 det kan være mange ting. stoppet filter, defekt lysføler, dårlig magenetventil, slidt dyse, vand i olien, stoppet skorsten. du er nok nød til at forklare nærmere om hvordan det kører og stopper så mange detaljer som overhovedet muligt mvh Gert Møller ja det kan laves :-
Klaus Lundstedt 2622 4780 25-09-2013 08:37 Hej. Du ka da starte med at se om der er sod på fotocellen eller for meget sod i mundingen på røret. Måske kan du pille fotocellen ud bagfra, men ellers må du have røret, der går ind i fyret af for at se den. Det kan også være, den får så meget luft, at den blæser ud. Det gør nogle vvs'ere for at få en bedre co2-værdi. Så kan du prøve at holde hånden for indsugningen, når det starter og se om det så tænder. mvh varmetossen
msjager 10 25-09-2013 09:41 Lad mig starte med at sige at jeg er ikke VVS mand. Jeg sidder på kontor og ny husejer. MEN jeg har oplevet det samme med mit olifyr fra 2010. to gange faktisk. Det stoppede, jeg re-startede det med den "bløde" røde knap forneden på fyret, hvilket fik det til at køre i et minut, hvorefter det gik ud igen (og fyret lyste rødt). Jeg fik renset filtret det hjalp. Meget simpelt. Min far hjalp. Men tror det var simpelt ;-) vh Martin
LB69 Trådstarter 2 7540 25-09-2013 14:58 Tak for jeres kommentar. Jeg har intet forstand på det, men kan fortælle at når fyret går ud, aktivere jeg den igen ved at trykke på resetknappen. Derefter kan fyret igen køre mellem 12 og 48 timer ca. Jeg har selv tænkt at det måske er et filter der skal renses. Måske kan en af jer forklare hvordan jeg gør det selv. Fyret er et VITOLADENS 300, som tidligere skrevet fra 2008. Skorstenen er forhåbentligt ikke stoppet, da skorstensfejeren har været forbi for ikke så længe siden.....