Laminat gulv, er jem og fix ok, eller……?

Vi er igang med at sætte hus istand:-)
Og nu er vi nået til at vi skal ud og finde gulv:-) Har haft kig på et fra pergo, det skulle jo være godt men også ret dyrt (300kr/m2)
Så en dag jeg var i jem og fix så jeg at de også havde laminat gulv, og så til og med som jeg gerne vil have det skal se ud:-D og til 120kr/m2;-)
Det hedder long island eg, plank. Så står der til bolig med stærk slid og 23, og ved siden af igen står der erhverv med middel slid og 32.
det er 8 mm tyk.

Er der nogen der er har erfaring med dette type gulv eller bare kan fortælle noget:-)

Det skal lige siges at vi har hund:-)

På forhånd tak :-) 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej 

Vi har haft billigt laminat gulv det skal vi ikke have igen, synes hurtigt det bliver
ridset og grimt og det er meget glat noget vores hunde ikke var glade for.
Vi har nu fået noget på der ligner træ og har struktur og dejligt at gå på.
Det hedder wicanders vinyl komfort http://www.vildmedgulv.dk/wicanders-vinyl-d.aspx
Vi kan ikke sige noget om holdbarhed da vores ca er 1 år gammelt men vi er meget glade
for det selvom det er dyrt. Vi kan ikke se noget slid eller andet endnu.
Synes helt klart i skal kikke på det inden i bestemmer jeg.

Hilsen Jan
Det ser fint ud......

Har også bemærket det i jemogfix og kan også godt lide de brede "egeplanker".

Det ser umidelbart fint ud med en flot mat overflade.

Jeg ville købe en pakke og så prøve at lægge det par m2 for at se hvordan det er at samle og hvordan det ser ud hjemme hos mig selv - og specilet hvordan samlingerne ser ud. Hvis det så virker og ser  " billigt " ud ville jeg holde mig fra det.

Prøv  også at samle et par ender og læg dem i vand for at se om det tager imod. Krads lidt på overfladen o.s.v.

Det er en begrænset udgift for at afprøve om det nu er godt nok - inden du køber til hele hytten

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nu er jeg helt i tvivl om, det er long Island eller den der hedder mississihippi eg vi har herhjemme, men det vi hvertfald glad for! Vi har ca 120 kvm køkken alrum som vi lå det i:-)
Hej har den der hedder mississippi i hele huset og er godt tilfreds har ingen problemer med det. Det er kun et gæt men tror det bliver producerret at et tysk firma der hedder logoclic da de har samme monteringsvejledning (altså den der er med i pakken) http://www.logoclic.info/da
Det ligner også mistænkeligt meget den her :

http://www.ditgulv.dk/Laminatgulv-Plank-1-stav.aspx?ID=467&ProductID=PROD1141

Kommer sq nok ud af samme maskine

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Mange tak for svar :-) Tror jeg vil prøve at ligge et par m2, og se hvordan det går:-)
Men ja det ligner ret meget det laminat gulv fra "ditgulv" :-)
janniriber skrev den 25-09-2013 23:07:39

Mange tak for svar :-) Tror jeg vil prøve at ligge et par m2, og se hvordan det går:-)
Men ja det ligner ret meget det laminat gulv fra "ditgulv" :-)

 Hvad endte du ud med? :) 

hej med jer
Af bitter er faring, køb ALDRIG som ALDRIG laminat gulve der er limet på MDF plade, fiberne er korte og derfor revner mdf èn hvis der er den mindste ujævnhed i underlag.

GOD ARBEJDSLYST
dan49
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis