Vindstop materiale valg

Hejsa

Jeg skal til at efterisolere mit loft (kun 95mm nu) og vil i den forbindelse gerne have lavet vindstop ude ved tagfoden.

Jeg har kigget på disse Winwin plader, men 85kr pr. stk giver en total pris på ca 3500kr  -  Er der ikke noget alternativt materiale valg til vindstop som er billigere ?

Hvad er jeres erfaring mht at montere vindstop? Skal man kravle rundt oppe på loftet, eller skal man afmontere den sidste række tagplader og lave det udefra?

Og hvor meget betydning har disse vindstop egentlig? Kan man godt undlade dem?

Mvh. Mark

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er en høj pris, men så er det også nemt.

Ja, der er masser af alternativer til vindplade, den mest brugte er dog tynd krydsfiner og lægter samt fuge.

Ja, vindplade kan godt monteres indvendigt fra, det er dog noget bøjlet noget, og bliver tit derefter, deruover kan en lodret stående vindbræt dårligt monteres indvendigt fra, da dette jo skal fuges tæt til facaden, så jeg ville pille den nederste række plader af, det er i sidste ende hurtigere og giver et bedre resultat.
Ja det skal man også tage med, det gælder om at det er så nemt så det faktisk er noget man gider lave -

Okay, så skal det være noget vandfast krydsfiner eller hvad? Så skruer man "bare" nogle lægter på spærne og så en plade der går lodret op og fuger den ?

Ja jeg kan forstille mig at skulle kravle rundt helt derude hvor der absolut er minimalt med plads, men det er nok min eneste løsning på den ene side af huset pga. overdækket terasse og udestude hvor det ikke er muligt at gå på taget, medmindre man kan gå på hus taget og stadig tage den første række plader af uden hmmm..

 

Jep, alm. billig tag krydsfiner, lægter langs spær, også fugemasse mellem disse.

Hvis ellers det kan være så nogle strimler krydsfiner, så kan man gå på næsten alt...
Er dette korrekt udført? Sat fast på remmen i bunden, og sat fast i spærne i siderne og fast i taglægterne foroven. Sat fast med hæfteklammer..

 

Hvad du anvendt af materiale.

Normalt han man luft mellem lægter og vindspærren, eller er det korrekt ja.
Vindpap.. Hm okay, jeg kunne bare ikke se hvad ideen skulle være i at skrue en lægte op
og skyde pappet op der, der er jo stadig luft over taglægten og op til taget ..


 

Enig, men foreskrifter siger afstand mellem vindspærre og underkant lægte....

Er dog fint nok på den anden måde også, der er rigeligt luft over lægterne i bølgerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis