Hjælp til PowerMax Plus alarm

Hej
Jeg har et alarmsystrm fra Visionic der hedder PowerMax + hvor jeg blandt andet har nogle magnetkontakter på yderdørene (mct-302).

Magnetkontakterne er sat ved de døre vo bruger ved indgang/udgang. Men det irriterer mig lidt, at dørerne SKAL være lukkede når man aktiverer alarmen.... Jeg synes at jeg har gransket manualer for at kunne ændre dette men synes ikke at jeg kan finde noget..... Er der nogen hér som ved om man kan ændre dette?

V
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du desværre ikke ændre på. På Vantage, PowerMax+, PowerMax Pro, PowerMaster-10 og 30 skal alle grupper være lukkede før systemet kan tilkobles. Ellers vil den vise "Ikke klar" i displayet.

Der er i øvrigt meget normalt på AIA anlæg, for at brugeren er sikker på at alle døre/vinduer, osv. Er lukkede når anlægget tilkobles.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ved godt det er OT,
Men da jeg overvejer at installere et alarm anlæg.
Kan du så anbefale powermax plus
Evt fordele / ulemper
Noget du ville havde gjort anderledes idag?
Jeg har powermax pro. Den kan jeg i hvertfald kun varmt anbefale.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)


Skrevet af fudji på 24 sep 2013 20:01
Ved godt det er OT,
Men da jeg overvejer at installere et alarm anlæg.
Kan du så anbefale powermax plus
Evt fordele / ulemper
Noget du ville havde gjort anderledes idag?


Powermax Plus er udgået for længe siden.

PowerMax Pro er en rigtig godt central, jeg har opsat mange af dem, men skal du ud og købe noget i dag skal du kigge på PowerMaster10. Det er efterfølgeren til PowerMax Pro og det er ikke små ting de har opgraderet den med!

Desuden kommer der om få måneder en app til den, så du har fuld kontrol over den via din smartphone/tablet. Jeg har fået den i dag og det virker rigtig lovende!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
Dvs. Der er netværk indbygget direkte i den ? Det er jeg lidt træt af på min pro, at man skal hen at have ekstra moduler koblet på, for at kunne noget smart.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)


Skrevet af SilverLine på 24 sep 2013 22:03
Dvs. Der er netværk indbygget direkte i den ? Det er jeg lidt træt af på min pro, at man skal hen at have ekstra moduler koblet på, for at kunne noget smart.


PowerMaster10 kan købes i et kit med medfølgende GPRS sender. Billederne der tages fra FOTOdetektorene kan sendes som MMS, e-mail eller ses inde i app'en. Ligeledes er det muligt at optage video sekvenser on-demand via app'en.

Der kommer snart et TCP/IP modul der kan bygges direkte ind i centralen ligesom GPRS senderen. Vælger man begge moduler i samme central, mister man dog godkendelsen af centralen, da backup batteriet ikke vil kunne holde i den tid F&P foreskriver.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

okay

tak for info.
Så den ved en kunde her den anden dag. I forhold til min pro, virker powermaster 10, noget mere billig/plastic agtig. Men kan godt se den har sine fordele. Og kan se den har pgm udgang. Men bruger nemlig den til IHCèn...

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Powermaster-30 er identisk med PowerMaster-10, bortset fra at den har talemodul, plads til 64 trådløse enheder, 48 brugerkoder og mulighed for tilslutning af et lille print der giver den yderligere 5 PGM udgange. Det giver flere muligheder ved fx IHC.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

30èren må være mere efterfølgeren til proèn end 10èren så. For min pro, har da en yndig kvinde stemme :-)

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis