Gipsloft på profilbrædder

Hej

Har nu fået flere forskellige svar af diverse tømrer så nu prøver jeg lige og spørge her.

Skal have gipslofter op istedet for mine profilbrædder (15mm) havde engentlig regnet med at fjerne de gamle brædder og sætte 2 lags gips op men der er 1m mellem min forskalling og den er gennemgående i huset og kun 19mm og ru kunne sådan set fjerne den men kan ikke få en 22mm høvlet mellem mur og spær kan heller ikke krydsforskalle da ledningerne i mine lampeudtag ikke er lange nok og vil ikke til og lave elinstalationen om.

Så kommer der en gammel og erfaren tømrer og siger lad profilbrædderne sidde og skrue dem efter med en skrue og om muligt der hvor der er spær sætte en skrue i der kan nå op i spærret. og nøjes med et lag gips og pladebånd under kortsamlingerne dette skulle holde uden problemer hvad mener i om dette ??

Dampspærren fejler intet
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bare se at komme igang, det lyder til at være en rimelig løsning.
Jeg ville pille det ned - afhængig af spærafstand er der en stor sandsynlighed for at forskallingen under dine profilbrædder er ikke tyk nok og sidder ikke tæt nok til at bære 2 lag gips - dvs at hen over tid er der en forøget risiko for at det vil begynde at hænge og revne.

Derudover giver udskiftning af forskallingen mulighed for at du kan rette loftet op - de ujævnheder du ikke ser i fladen på et profilloft vil stå meget tydeligt frem på et gipsloft.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Har selv tidligere valgt losningen med 1 lag gips direkte på gammelt profil loft! Det fungerede ganske fint!:-)
Tak for info det bliver oven på profilbrædderne da loftet er fint lige huset er nu også kun fra 1997 går snart igang
Fandt også en vejledning på knaufs hjemmeside hvordan det skulle håndteres
Mortenbruun hvor længe har dit loft siddet uden problemer bare af nysgerrighed ?
Vil næsten tror loftet stadig er inde i min gamle lejlighed. Men jeg lavede det for ca. 7 år siden. Solgte lejligheden for 2 år siden.
Ja, så længe dampspærren ikke skal skiftes er efterskruning af eksisterende profilloft og gipsplader direkte på loftet er okay løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis