Hvad hedder denne plante ?

Har du et bud eller et link til en beskrivelse af den ?

Mvh
KSor, Århus V
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen, som kender den ?

Mvh
KSor, Århus V
det ligner jo mest af alt en Tamarillo (trætomat), den skulle bare ikke kunne gro her, da den importeres fra Kenya, New Zealand, samt brasilien. Har ikke andre bud, jeg har ellers pløjet mit leksikon igennem flere gange. Har lige googlet den, det er det ikke, bladene ser helt forkerte ud.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Vi har fået den fra en gammel gammel byhave her i Århus, men altså ikke noget om navnet.

Det forekommer mig, at jeg det skulle være noget med "Frø" ... Frøfod eller Frøtå eller noget i den retning ... men langt fra sikker på noget som helst.

- men det ville nu være rart at vide, hvad den hedder.


Mvh
KSor, Århus V
Spændende med en lille gåde. 

Men, kan du ikke levere et par billeder mere taget fra andre vinkler og hvor stænglen vises ordentelig. Det ville nok hjælpe lidt til med at finde løsningen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 06 okt 2013 13:32
Spændende med en lille gåde. 

Men, kan du ikke levere et par billeder mere taget fra andre vinkler og hvor stænglen vises ordentelig. Det ville nok hjælpe lidt til med at finde løsningen.
Det er ikke muligt pt., da den er ved at "lukke ned" for vinteren ! 






Mvh
KSor, Århus V
Annonce
Skrevet af KSOR på 07 okt 2013 13:39
Det er ikke muligt pt., da den er ved at "lukke ned" for vinteren ! 
Ja ok. Så kan der kikkes på det igen næste sommer, forudsat frosten ikke tager planten eller der kommer en forbi der lige ............ 



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 07 okt 2013 15:13
Ja ok. Så kan der kikkes på det igen næste sommer, forudsat frosten ikke tager planten eller der kommer en forbi der lige ............ 

Frosten tager ikke planten - faktisk har den bredt sig, og det ser ud til at være ved før, idet det er langt fra "moderplanten" - vi har også flytter nogle af planerne, men det viser sig, at den bliver størst - 60-70cm lange stilke med store blade på, hvis den står i skygge. I sol bliver bladede oversået med brune ærtestore pletter og den bliver 'kun' 20-30cm - i begge tilfælde 10-15 stk lange tynde stængler med store blade som på billedet




Mvh
KSor, Århus V
Jeg tror der er tale om planten Fodblad. Både blade og frugt ligner.
Skrevet af Thomas.S på 07 okt 2013 17:16
Jeg tror der er tale om planten Fodblad. Både blade og frugt ligner.

Det er godt nok tæt på !

Jeg tror også det er den - de andre billeder ligner meget - tak for det !


Mvh
KSor, Århus V
Ja ok. Men nu er mysteriet jo løst af Thomas på glimrende vis.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis