fremgangsmåde med ophug af gammel betondæk

Hej

Vi har en tilbygning hvor der tidligere har været en stue som idag er delt op i to værelser. 
Datteren har det ene værelse og vi vil igang med at lave gulvvarme i det andet værelse så hun kunne få dette bagefter. Sagen er at de to værelser er delt op med en simpel skillevæg som formentlig er skruet fast i betondækket og i loftet. 

Hvad vil fremgangs måden mon være hvis jeg skulle undgå at skillevæggen "falder" ned og jeg skal igang med begge værelser hvis jeg fjerne beton dækket kun i det ene værelse.
Skal siges det andet værelse har nyt loft og nyt gulv, da vi ikke har planlagt gulvvarme i det forløbeligt da det bliver et pulterrum. 

Jeg havde selv tænkt lidt på først at lave nogle huller i betondækket op af skillevæggen og derefter skrue nogle lægter på som går helt ned i jorden så den står understøttet af disse. Derefter ville jeg skære en rillle med diamantskær op langs skillevæggen så betonet forbliver intakt under når jeg fjerner resten. 
Men når jeg graver ud og lægger isolering i og laver let gulvvarme, har jeg jo ikke samme mulighed for at understøtte inde fra dette værelse. Eller har jeg? 

Har også tænkt på om jeg kunne komme til at sætte et par punkt fundamenter under skillevæggen inde jeg fjerner beton dækket. 

Gulvvarmen er planlagt med 2x100mm jackon isoleringsplader i forbandt samt 30mm jackon gulvvarmeplade med spor og varmefordelingsplader. Ovenpå lægges gulvgips og laminatgulv. 

Andre muligheder jeg bør overveje når jeg fjerner betondækket?




Mvh 

Søren H. Christensen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det bare en let skillevæg, ville jeg da satse på den blev hængende i toppe, og i siderne, hvis den er korrekt fastgjort.
Ja det er jo spørgsmålet. Man aner jo ikke hvordan det er lavet.

Mvh 

Søren H. Christensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis