vaskemaskine tar ikke al sæbe ind og giver klonklyde fra sæbeskuffen

vores vaskemaskine tar ikke al sæbe ind og giver klonklyde fra sæbeskuffen. typisk vil der ligger en halv kop vaskepulver i skuffen. Har du et bud på hvad som kan være galt.

Der er tale om en AEG Lavatherm..

pft
tm
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skyldes typisk at i fylder alt for meget sæbe i maskinen. Til en meget snavset vask á 5 kg. skal der max. 1 dl. sæbe i skuffen.
Skrevet af Håndværkeren på 23 sep 2013 16:32
Det skyldes typisk at i fylder alt for meget sæbe i maskinen. Til en meget snavset vask á 5 kg. skal der max. 1 dl. sæbe i skuffen.

En halv kop svarer vist meget godt til max. 1 dl.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er en defekt magnetventil. Den der styrer vandindtaget. Den åbner for lidt, og så kommer der ikke vand nok til at skylle sæben ned. Det kan evt være et elektrisk problem i forbindelse med at få strøm til magnetventilen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej.
Klonk-lydene kan tyde på en fejl ved ventilen. Den sidder nu ikke ved skuffen, men det kan være svæt at afgøre når musikken spiller.
Har selv en AEG, der er kalket til i dyserne over sæbeskuffen. Jeg ved godt det ikke er raketfysik at kome derind, men fandeme besværligt, så vi smider sæben ind ad lågen og bruger altså ikke forvask (så snavset tøj har vi ikke - det har næsten ingen).
Det fungerer fint-fint.

mvh

 varmetossen

tak skal i have allesammen. Jeg prøver de forskellige muligheder af og hvis ikke det virker må den skiftes :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis