Leje af værksted til træarbejde


Nu er det desværre ved at blive efterår og koldt udenfor og det kunne være rart at forlænge gør-det-selv sæsonen. Jeg vil hen over vinteren arbejde på et gør-det-selv projekt der kræver jeg har adgang til et værksted (træ-arbejde - elememter til et udhus). Problemet er bare at det har jeg ikke der hvor jeg bor :-/

Jeg ved det er muligt at leje en plads på et kontorhotel, ekstra opbevaring og muligt at leje en plads til at lave biler.

Er der nogen der kender et sted man kan leje en værkstedsplads på månedsbasis hvor man kan lave træarbejde? (københavn/nordsjælland)

Der skal være plads til jeg kan have mine materialer og værktøj liggende (gerne aflåst) og der skal være adgang i aftentimerne og i weekenden?


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Læser dit ? som et værksted med træbeabejdnings maskiner, (rundsav/fræser/afretter osv.) undrerstående er skreve med det for øje.

Har "hørt" (læst) her på siden at der er planer om at lave et sådan sted nær Valby station.

Ved så ikke om det er blevet til noget.

Låne eller leje er nok lidt problematisk, da det er nogle forsikrings spørgsmål heri, en snedkermester har en forsikring på sine ansatte. (men sikkert ikke på en udefra kommende)

Men du kunne jo prøve at forhøre hos den lokale snedker/tømrer mester, du kan jo aller-højest få et nej, men så har du forsøgt.

Har selv lidt små maskiner (mini maskin snedkeri) og vil nok være lidt forbeholden, hvis der kom en "fremmed" der ville låne/bruge maskinerne af samme grund som overfor, uden jeg selv var tilstede, men vil helst selv bruge min mini "maskin-park"

Som jeg ser det er det en lidt vanskelig "øvelse" at få sådan en aftale.

Ved der er kommuner der har et medborgerhus med værksteder af forskellig slags.

Bor i Thisted kommune "vi" har haft et sådan værksted med forskellige tilbud, (med-borger-hus) men kommunen skulle spare så det blev desværre nedlagt.

Der er helt sikkert mange som dig der søger et sted at lave div. ting.

Ikke for at være negativ, (lyseslukker) men ser nogle risici som jeg selv er udsat for selvfølgelig, men ikke erfarne en' lidt øget risiko for uheld.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Kære Ionibcd (hvordan udtales dit navn?)
jeg læser det som du har værktøjet selv og mangler pladsen. Der er mange gårde, der ikke har husdyr mere i de gamle stalde, kør dig en tur og kig.
ellers ville jeg da bare melde mig ind i den lokale husflidsskole, og nyde fordelene der. Herlige mennesker og som regel lækkert værktøj, som man ikke selv har råd til.
Mvh
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej Alle,
Tak for svar, Jeg opdaterer tråden når jeg har fundet en god løsning på "vinter-hi"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis