Vandskuring - Weber 280, Lip 350 el. Lip 360

Jeg skal vandskure kalksandsten både udvendigt og indvendigt.

Jeg har på nettet læst at mange bruger Weber 280 hæftemørtel, men ved vores lokale trælast blev jeg anbefalet Lip 350 eller 360 i stedet (pga. den forstærkede vedhæftning og fibre).

Er der nogen der har erfaring med de pågældende produkter og kan anbefale og/eller fraråde enkelte? 

Målsætningerne er:

* Perfekt finish (jeg skal øve mig indvendigt i garagen først)
* Forstærkende behandling, da kalksandsten har tendens til små revnedannelser
* Så vedligeholdelsesfrit som muligt
* Skal kunne males pænt og genmales senere, hvis man ændrer holdning til farve.

Alle 3 produkter skulle overholde ovenstående så vidt jeg er informeret. Men hvordan de klarer sig i forhold til hinanden ved jeg ikke. 

Mvh.
Michael Lind Mortensen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter at have snakket med flere mure. Skal jeg selv til at pudse min garage indvendig med lip 350.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

@steinaa: 280 skulle være fint udvendigt. Jeg har i hvert fald lige fået det anbefalet af en murermester i dag.

@Silverline: Hvad var argumentet for Lip 350 fremfor så meget andet? Og hvorfor Lip 350 fremfor Lip 360?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Jeg har hjulpet en kammerat med at facaderenovere med Weber 280, og har brugt LIP 350 hjemme. Umiddelbart er der ikke den store forskel; begge produkter er nemme at arbejde med. Jeg synes LIP 350 bliver lidt "finere" i overfladen, men det er absolut i småtingafdelingen. Jeg valgte LIP 350 da jeg kunne spare lidt ved at købe den frem for Weber 280. Tror ikke LIP 360 var på markedet da jeg var i gang, ellers var den interessant med det mindre forbrug og så fordi den er indfarvet hvid. Jeg har undervejs i mit projekt fået gode råd og kompetent vejledning fra LIP's kundeservice.
At det var nemt at arbejde med. Og at det hæftede godt på underlaget ( i mit tilfælde gamle pudsede leca vægge) Nu har jeg somsagt ikke brugt det selv endnu. Men skal i gang her til efteråret, og det bliver med lip 350. Hvorfor lige 350 og ikke 360, kan jeg ikke svare dig på !

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Annonce
Hej.

Jeg kan sige god for Weber 280. Har ikke prøvet lip, men derimod alfix durapuds.

Ville til en hver tid vælge 280.

Hilsen en murer.
Hvad med kornstørrelserne? Er der ikke noget med at Weber 280 Hæftemørtel er ret grovkornet?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Brugte weber 280 hjemme hos mig privat og det kan jeg kun anbefale.

Det hæfter utrolig godt og er nemt at arbejde med

www.sommerlundblik.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også