lægning af betonfliser

Jeg skal have lagt nogle betonfliser på et fortov (handicap platou) jeg har støbt. Behøver man, at bruge rigtig fliseklæb, eller kan jeg bare ligge dem i cement.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er personligt meget imod "englændermetoden" med at støbe under fliser. 
Det giver et frygteligt mas når/hvis de skal op igen.
Står der store træer i nærheden vil en rod der bevæger sig ind under sådan en "kæmpeflise" helt sikkert løfte elle knække "flisen" og så har du balladen.
Tænk på hvor meget kraft der ligger i en trærod, eller for den sags skyld i en gedint regnskyl, som så underminerer din "flise", måske ikke på en gang, men over tid.
 
Så er der kun hårdt arbejde at flå det hele op med en nedbrydningshammer/rendegraver eller andet stort værktøj og begynde forfra.

Så med mindre du har støbt helt ned i frostfri dybde, vil der med tiden ske ting og sager

Næ, den gode gamle afprøvede metode med stabil og afretnings sand virker stadig perfekt, og her kan du altid tage en eller to fliser op og "rette" på underlaget hvis/når uheldet er ude.

Ellers ville jeg vælge asfalt, selvom det har også en begrænset levetid.     

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det lyder da sindsygt, ja undskyld mit franske

Men der er vel ikke specielle krav til at en vej/fortovs belægning skal være støbt ned i frostfrit, bare fordi der er handikap køretøjer der skal køre på den ? og i så fald hvilke køretøjer taler vi om, for de må da være meget specielle ?

Selvfølgelig skal overfladen være jævn, det kan jeg forstå, men det andet syntes jeg lyder som at skyde gråspurve med kanoner. 



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg ville egentlig bare have lavet en Trtrampe eller have haft en jeg bare kunne tage frem, hvis der kom nogle i kørestol til vores foretning. Det var desværre ikke nok efter de nyt regler, skal der være et platou på 1,70x170 foran døren. Da der er et trin på 24 cm. Op til døren, skal der en rampe på over 5 meter iinklusive gelænder. Sådan er det at være iværksætter:-/
Ok en rampe, kan vel laves ligeså godt ved at støbe en kant/sokkel i frostfrit og derefter fylde stabil mm og så et toplag af enten fliser eller asfalt... det er vel ikke anderledes end hvis du skulle bygge en trappe.

held og lykke med iværksætteriet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis