Revner i ydervæg

Hej!

Går og kigger på et hus fra '66 som har lidt udvendige skavanker i form af nogle revner i den fuldmurede ydervæg - iflg. tilstandsrapporten er det gamle sætningsrevner, men er i tvivl om det betyder noget og om det er noget der skal gøres noget ved - så har brug for nogle erfarne øjne der lige gider tage et kig på dem og komme med forslag og råd.

Billederne kan ses i galleriet: http://www.lav-det-selv.dk/Gallerie...i/xmid/569

It's better to burn out than to fade away.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det over døren er ikke en sætning men mangel på en overligger ser det ud til. Resten er en form for sætningsskader men hvis de er gamle betyder det ikke noget for så giver det sig nok ikke mere. Men er de nyere kan det stadig være ved at sætte sig og det kan jo være problematisk på længere sigt.

Er det kun et hjørne af huset der er et problem med eller er det flere af hjørnerne.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

To hjørner - de to blleder af hjørner er fra hver sit hjørne i samme ende af huset. Hvordan ser man de er gamle eller nye??? Kan ikke spørge sælge da der er tale om et dødsbo. Er det med overligger mgl'er kritisk???

It's better to burn out than to fade away.
Det er ved at blive almindeligt at oprette et galleri med billeder, der vedrører en tråd.
Dette er ikke nødvendigt - der kan indsættes billeder i den aktuelle tråd.
Nederst er der en mulighed for at vedhæfte filer - både ved svar og ved oprettelse af tråden.
Blot et lille pip for ikke at få galleriet oversvømmet med billeder der egentligt ikke hører hjemme der.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Prøver lige at spørge igen:

To hjørner - de to blleder af hjørner er fra hver sit hjørne i samme ende af huset. Hvordan ser man de er gamle eller nye??? Kan ikke spørge sælge da der er tale om et dødsbo. Er det med overligger mgl'er kritisk???

It's better to burn out than to fade away.
Det er jo aldrig godt med revner...
Dem over døren kan repareres ved at pille murstenen ned, og isætte en overligger, der dur (eller understøtte den gamle hvis den er ok) og så mure op igen.

Dem så tæt på et hjørne synes jeg er værre, når soklen revnet også, så er det jo en sætningsskade.
Er der revner indvendigt også?
Jeg kan ikke se om det er nye revner, men prøv at kikke grundigt, og bruddet ser rent og nyt ud.

Hvis det er et dødsbo du køber, hænger du nok selv på skaderne.

Jeg vil foreslå du får en bygningskyndig med til at besigtige huset, de penge kan være givet rigtigt godt ud.
Annonce
Ja har tænkt på det med en der ved noget mere end mig, men ville bare lige høre herinde først hvis det overhovedet ikke kan betale sig at skulle betale en sådanne.

Nej der er ikke revner indvendigt af hvad jeg har kunne se - men der er jo en indvendig gips væg og er det sikkert den også ville revne??? Og der er jo tale om en fuldmuret ydervæg.
I flg. tilstands rapporten skulle det være ældre sætningsrevner - men kan man stole på det - og er de ældre ikke helt så slemme som nye sætningsrevner???

It's better to burn out than to fade away.
Nej, hvis de er ældre er væggen formentlig færdig med at sætte sig. Dvs skaden ikke bliver forværret. Du kan så få en mure til at fræse fugerne ud, og evt skifte de knækkede sten, også fuge op igen. Så kan der ikke trænge vand ind, og du sikre at frosten ikke kan forværre skaden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis